FCA: új kihívót kap a Tesla, nem lesz több dízel Alfa

A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) 2018-2022 közötti üzleti tervezési időszakának végére minden Jeep modellnek lesz hibrid-elektromos verziója is, a Maserati pedig az elektromos autók piacán veszi fel a versenyt a Teslával. 

Mike Manley, a Jeep márkaigazgatója a Fiat Chrysler ötéves üzleti tervét bemutató befektetői konferencián közölte: az FCA jelenleg évi 1,9 millió Jeep modellt értékesít, a terepjáró kategóriában világszerte eladott minden tizenhét járműből egy Jeep. Hozzátette: az üzleti tervperiódus végére szeretnék elérni, hogy minden tizenkettő eladott terepjáróból egy Jeep legyen – konkrét értékesítési tervszámot nem nevezett meg.

A Jeep környezetvédelmi megfontolásból törli kínálatából a dízelmotorokat az európai és a közel-keleti piacokon, a  modellek elektromossá tételéről szólva pedig rámutatott, hogy ez lehetővé teszi majd a motor nyomatékának a terepjáró autókban kifejezetten előnyös szabályozását is. A Jeep új piaci szegmensek meghódítását szintén célul tűzte ki: lesz városi kisautó kategóriába sorolható SUV-modellje, valamint három üléssorral rendelkező nagyméretű SUV-modellje is.

Hasonló útra lép az FCA luxus sportautó márkája is, a Maserati, mivel nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint felvenni a versenyt a Teslával az elektromos autók piacán. 

Timothy Kuniskis, a Maserati márkaigazgatója bejelentette: kizárólagos együttműködési megállapodást kötöttek a Ferrarival hibrid, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid és teljesen elektromos hajtásláncok fejlesztésére. A Ferrari 2016-ig teljes mértékben a Fiat Chrysler csoporthoz tartozott, majd önállóan tőzsdére vitték, de továbbra is Sergio Marchionne, az FCA vezérigazgatója irányítása alatt áll. 

A Maserati az ötéves üzleti tervidőszakban két teljesen új modellt mutat be, ezekből az egyik, a teljesen elektromos Alfieri “szuperautó” lesz, a másik pedig egy nagyméretű SUV.

A Maserati standja a 218-as Auto China kiállításon. Kép forrása: maserati.com

“Nagyon úgy néz ki, mintha a szuperautónkkal magát a Teslát vennénk célba, és ez így is van” – jegyezte meg a márkaigazgató. A Maserati 2022-re évi 100 ezerre tervezi növelni eladásait a 2017-es 50 ezerről.

Timothy Kuniskis a szintén az irányítása alatt álló Alfa Romeo márkáról szólva a befektetői konferencián elmondta, hogy az ötéves tervperiódusban a Jeep és Maserati márkákhoz hasonlóan hibrid-elektromos verziókkal bővül az Alfa Romeo modellpalettája is, és megszüntetik a dízeles verziók gyártását.

Az Alfa Romeo öt év alatt hét új modellt mutat be és a tervperiódus végére remélhetően eléri azt az évi 400 ezres eladási számot, ami eredetileg a mostani tervperiódus végére volt kitűzve. Az Alfa Romeo az idén előreláthatólag 170 ezer autót fog értékesíteni a 2014-es 66 ezer után.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/AP/Kitekintő

Felkapott hírek

Friss hírek

A mottó: Erős és Egységes Európa

Emmanuel Macron francia államfő kedden fogadta Ursula von der Leyent, az Európai Bizottság (EB) megválasztott elnökét, akivel egyetértettek abban, hogy egy erős és egységes Európáért akarnak dolgozni, a klímaváltozás elleni fellépésre, valamint a bevándorlással és a védelmi politikával kapcsolatos kihívásokra vonatkozó világos célkitűzéseket követve.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás