Erős a kereslet a külföldi autók, kozmetikumok és élelmiszerek iránt Kínában, ezért a helyi kereskedők azt tervezik, hogy növelik importjukat a következő egy évben – ez derült ki a kínai kereskedelmi minisztérium két felmérésének hétfőn közzétett eredményeiből.
A megkérdezett 1400 fogyasztó közel egyharmada válaszolta azt, hogy a következő hat hónapban több külföldi árucikket akar vásárolni, főleg kozmetikai szereket, órákat, szemüvegeket, bébitermékeket, autókat és ékszereket.
Erős az érdeklődés a külföldi gyártmányú személyautók iránt. A válaszadók több mint 30 százaléka tervezi, hogy autót vásárol a következő fél évben, és leginkább a városi terepjárók (SUV-ok), illetve a new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromostól a különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású személygépkocsik állnak célkeresztjükben.
A kozmetikumok kérdésére választ adó fogyasztók 38 százaléka akar több külföldi terméket vásárolni, és háromnegyedük úgy ítéli meg, hogy szűkös a belföldi bőrápolási szerek kínálata. A megkérdezettek egyharmada szerint hiány van a hazai piacon filmkészítő berendezésekből, légtisztítókból, elektromos fogkefékből és robotporszívókból is.
A kínai vezetés igyekszik erősíteni a belföldi fogyasztást, miközben a világ második legnagyobb gazdaságában a növekedés lassulni látszik.
Ennek jegyében július 1-jétől csökkentik a külföldi járművekre kivetett vámokat, nagyobb hozzáférést biztosítva ezáltal a világ legnagyobb autópiacához. A személyautóknál a 135 gyártmányra kivetett 25 százalékos és négy gyártmányra kivetett 20 százalékos importvám egyaránt 15 százalékra csökken, míg az autóipari alkatrészek kategóriájában 79 tétel importvámja egységesen 6 százalékra csökkent a korábbi 8, 10, 15, 20 és 25 százalékról.
- Kapcsolódó cikkeink:
Decemberben a 17,3 százalékos átlagszintről 7,7 százalékra mérsékelték kétszáz termék, főleg olyan fogyasztási cikkek vámtarifáját mint az élelmiszerek, étrend-kiegészítők, gyógyszerek, ruhák és rekreációs termékek. Egyes kozmetikumok esetében felére, 5 százalékra csökkentették a vámot, és vámmentessé tették például a tejpor és pelenkák importját.
A kínai kereskedelmi minisztérium által megkérdezett ezer forgalmazó vállalat „viszonylag erős érdeklődést” mutatott az import növelése iránt, főleg élelmiszerből, kozmetikumokból, órákból és autókból vásárolnának többet külföldön. A vállalatok több mint 10 százaléka jelezte azt, hogy több autót, bort, gyümölcsöt, marhahúst, étrend-kiegészítőt, illatszereket, bőrápolási és sminkszereket akar behozni külföldről a következő egy évben.
Forrás: MTI/Reuters