Lassan egyáltalán nem éri meg dízelautót gyártani

A dízelautók rohamosan csökkenő népszerűsége keresztülhúzta az autógyártók számításait az egyre szigorodó uniós szén-dioxid-kibocsátási normák teljesítésére a hatékony üzemanyag-hasznosítású dízeltechnológia alkalmazásával.

A genfi autószalonon összegyűlt iparági vezetők nehéz döntés előtt állnak:

  • vagy a meglévő dízeles modelljeiket kell továbbfejleszteniük óriási költségekkel,
  • vagy kevesebbet tudnak értékesíteni jövedelmező modelljeikből,
  • vagy százmillió eurós büntetésre számíthatnak a kibocsátási normák nem teljesítése miatt.

Mindemellett persze reménykedhetnek abban is, hogy az Euro-6-os normát teljesítő dízelmotorok rehabilitálják a technológiát.

A dízelmotorok több nitrogén-oxidot és koromrészecskét bocsátanak ki mint a benzinmotorok, üzemanyag-felhasználási hatékonyságuknak köszönhetően azonban ezzel együtt is kulcsfontosságú szerepet töltenek be az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentésében.

Minthogy azonban egyre több autós mond le dízelautó vásárlásáról – nem utolsó sorban belvárosi kitiltásuk fenyegető veszélye miatt – az autógyárak számára kérdésessé vált a 2020-2021-ben életbe lépő új, szigorúbb uniós emissziós normák teljesíthetősége is.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A dízeles autók értékesítése nyolc százalékkal csökkent tavaly Európában, részarányuk pedig az új autók eladásában 44 százalékra csökkent az 55 százalékos 2011-es csúcsról. Részben ennek is tulajdonítható, hogy az új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása például az Egyesült Királyságban 17 éve első alkalommal emelkedett tavaly. Az elmúlt hónapban viszont Németországban már 19 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 24 százalékkal csökkent a dízelautók eladása.

Matthias Mueller, a Volkswagen AG vezérigazgatója aggodalmának adott hangot a dízel jövője miatt a Reuters tévécsatornának adott interjúban, megjegyezte ugyanakkor, hogy pont az ilyen problémák megoldása az autógyárak feladata. “Bízom a dízeltechnológia reneszánszában” – szögezte le az interjúban.

Egyes autóipari szakértők úgy látják, hogy az autógyárak áremeléssel lesznek kénytelenek csökkenteni nagyobb dízelautó modelljeik értékesítését nehogy túllépjék a teljes termékpalettájukra vonatkozó átlagos emissziós normát.

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Piaci körkép: megpihen a DAX a kétnapos rali után

Vegyes hangulatban kezdték a napot az európai indexek, a befektetők a meglévő oltások hatásosságát mérlegelik az új vírusvariánsra vonatkozóan. A BioNTech mely a Pfizerrel együtt gyárt vakcinákat, 6%-ot esett, miután egy tanulmány szerint az Omicron részlegesen ki tudja kerülni a kétdózisos vakcina nyújtotta védelmet. 

Read More »

Csökken az Omicron miatti aggodalom, 15.600 pont felett a DAX

Magasabban kezdték a napot az európai indexek, köszönhetően a kínai monetáris feltételek lazításának és annak, hogy az Omicron vélhetően mégsem lesz olyan negatív hatással a gazdasági fellendülésre, mint azt előzetesen gondolták. Másrészről viszont ez egyben azt is jelenti, hogy a jegybankok tartják magukat ahhoz, hogy elkezdik visszavonni a piaci ösztönző eszközöket.

Read More »

Leave a Reply