Venezuela az olajtermelés növelésével enyhítene a válságán

A venezuelai kormány az olajtermelés növelése révén befolyó plusz összegek felhasználásával kíván enyhíteni a gazdasági és szociális válságon.

Manuel Quevedo venezuelai alelnök, aki egyben az olajipari minisztériumot is vezeti, azt mondta vasárnap, hogy az ország olajtermelése ismét közelít a napi 1,9 millió hordóhoz.

Nem hivatalos adat szerint a dél-amerikai ország decemberi olajtermelése 16 éves mélypontra, napi 1,7 millió hordóra esett a novemberi 1,834 millió hordóról. Venezuela olajtermelése 2014 nyarán, amikor a kőolaj ára 100 dollár fölött járt hordónként, napi 2,3 millió hordó volt. A venezuelai kormány tervei szerint az idei átlagos olajtermelés napi 2,4 millió hordó lesz.

A venezuelai alelnök elmondta, hogy továbbra is érvényes az a terv, amely szerint napi 6 millió hordóra növelik az olajtermelést, amit még a korábbi államfő, Hugo Chávez tűzött ki célul. Szakértők szerint ehhez rengeteg pénzre, főleg külföldi forrásra lenne szüksége a már jelenleg is gyakorlatilag fizetésképtelen, 150 milliárd dolláros adósságot nyögő országnak.

A dél-amerikai ország a világ legnagyobb ismert kőolajkészletével rendelkezik, a térség legnagyobb olajtermelője, a világ tízedik legnagyobb olajexportálója. Az olajágazat adja Venezuela devizabevételének nagyobbik részét. A kőolaj éveken át tartó nyomott ára azonban kikezdte a venezuelai költségvetést, a kormány pedig rossz válaszokat adott a kihívásokra, ezért mára romokban hever az ország gazdasága.

Az országban tavaly 2600 százalék fölötti volt az infláció. Venezuela pénzügyi gondjait jól tükrözi, hogy január elején ismét nem rendezte hozamtartozását egyik kötvénye után és ezzel a venezuelai kormány és a PDVSA állami olajipari cég összesen már 1,28 milliárd dollár adósság kifizetésével maradt el. A dél-amerikai országnak idén 9 milliárd dollár adósságot kell rendeznie, míg az devizatartaléka 9,770 milliárd dollár volt tavaly novemberben.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/TASZSZ

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »