Lengyelországban kezd motorgyártásba a Toyota

A Toyota japán járműgyártó 400 millió zlotyt (29,6 milliárd forint) fektet be hibrid autók robbanómotorainak gyártásába Lengyelországban. A vállalat szerdán azt közölte, hogy az újgenerációs, 1,5 literes motort 2020-tól gyártják a délnyugat-lengyelországi Jelcz-Laskowicében.

A Toyota európai eladásainak csaknem 40 százaléka jelenleg hibrid autó, és arányuk egyre csak nő – mondta a cég lengyelországi képviselője. Az autógyártónak jelenleg két gyára van Lengyelországban. A Jelcz-Laskowicében működő mintegy 500 embert, a szintén alsó-sziléziai Walbrzych-i pedig 1500 embert foglalkoztat.

A Toyota annak ellenére, hogy a hibrid technológiában úttörőnek számít, az elektromos autók fejlesztésében nincs az éllovasok között. A japán autógyár a hidrogén üzemanyagcellás technológiában véli megtalálni a megoldást a zéró-emissziós mobilitásra. A rohamosan növekvő kínai elektromos autó piac lehetőségeinek kiaknázása érdekében azonban közös tőkebefektetéssel szeptemberben együttműködésre lépett a Mazda Motor Corp. vállalattal elektromos autók gyártására.

Korábban írtuk: Százmillió dollárt fektet startupokba a Toyota

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »