Elektromos autókkal erősít Kínában a GM

Tíz elektromos és hibrid autómodellt visz piacra 2020-ig Kínában az amerikai General Motors Co. (GM).

Az autóipari konszern kínai érdekeltségének igazgatója, Matt Tsien pénteken a sanghaji autószalonon tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy Kínában két éven belül megkezdik a tisztán elektromos autók gyártását, valamint 2020-ig tíz új hibrid és elektromos modellt visznek a piacra az országban.

Hangsúlyozta, hogy mind a tíz, a kínai hivatalos terminológiával élve új energia járművet (new energy vehicle, NEV) Kínában fogják gyártani. A GM 2020-ra évi 150 ezer hibrid és teljesen elektromos autót tervez értékesíteni Kínában, 2025-re pedig már több, mint félmilliót. A cégóriás kedden mutatta be a Chevrolet Volt modell hibrid verzióját, amit Kínában tervez gyártani Buick márkanév alatt.

A GM-hez hasonlóan a többi nagy autógyár, a Ford Motor Co., a Volkswagen AG, a Nissan Motor Co. és a többiek is ambiciózus villanyautó gyártási és értékesítési tervekkel készülnek meghódítani a világ legnagyobb autópiacát, a kínait.

Kapcsolódó cikkeink:

A kínai kormány pedig a világ legambiciózusabb programját készíti elő az elektromos járművek elterjesztésére és a környezetszennyezés csökkentésére. Részben a nagyvárosok súlyos légszennyezési problémájának az enyhítésére, részben azért, hogy az ország vezető szerepre tehessen szert az elektromos mobilitási technológia fejlesztésében.

A külföldi autógyárak eddig alapvetően ódzkodtak elektromos autókat értékesíteni Kínában, mert a szabályok értelmében kénytelenek átadni technológiai ismereteiket helyi együttműködő partnereiknek, máskülönben 25 százalékos importvám kivetésével kell szembenézniük még akkor is, ha a járművek Kínában készülnek.

Peking azonban egyrészt olyan szigorú emissziós korlátozások bevezetésére készül, amit gyakorlatilag csak modellpalettájuk elektromos autókkal való kibővítésével lesznek majd csak képesek teljesíteni az autógyártók, másrészt kötelező kvótát is elő akarnak írni az elektromos autók gyártására.

Az előzetes információk alapján a kormány elképzelése szerint az autógyáraknak jövőre termelésük nyolc százalékát kellene elektromos autókkal teljesíteniük, az arány 2019-re 10 százalékra, majd 2020-ra 12 százalékra növekedne. Az autógyárak már jelezték, hogy az arányokat valószínűleg nem lesznek képesek elérni, és úgy tűnik, ellenvetésük meghallgatásra talált, a hatóságok kompromisszum késznek mutatkoztak.

Peking törekszik az elektromos autók töltőállomás-hálózatának a kiterjesztésére is, hogy ezzel is enyhítse a vásárlók aggodalmait az elektromos autók használhatóságát és hatótávját illetően. Februárban az állami tervhivatal bejelentette, hogy az idén 100 ezer nyilvános, és 800 ezer privát üzemeltetésű elektromos töltőállomás létesül az országban.

Kínában az elektromos autók áfamentesek és nem vonatkoznak rájuk a nagyvárosokban érvényes rendszámkiadási korlátozások sem. Az elektromos és hibrid autók értékesítése azonban ennek ellenére is 4,4 százalékkal, 55,9 ezerre csökkent az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, miközben a SUV modellek forgalma 21 százalékkal, 2,4 millióra szökött fel.

Forrás: MTI/AP

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »