Még mindig folyik a nyomozás a VW dízelbotránya ügyében

Újabb vizsgálatot indított Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern volt vezérigazgatója ellen csalás gyanúja miatt a braunschweigi ügyészség. Az ügyészség a pénteki bejelentés szerint azt akarja kideríteni, hogy pontosan mikor is szerzett tudomást Winterkorn arról, hogy a Volkswagen egyes modelljeibe a károsanyag-kibocsátási adatokat manipuláló szoftvert telepítettek.

Az ügyészség közölte azt is, hogy 28 helyszínen tartottak házkutatást a héten az üggyel kapcsolatban, és az emissziós botrányban csalással, illetve a versenytörvény megsértésével gyanúsított személyek száma 21-ről 37-re emelkedett.

Winterkorn ellen már folyik egy másik eljárás piaci manipulációk gyanúja miatt: a német szövetségi pénzpiaci felügyelet kérésére tavaly júniusban indított vizsgálat során az ügyészségnek azt kell eldöntenie, hogy Winterkorn időben tájékoztatta-e a pénzpiacokat a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálásáról.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptember 18-án vádolta meg azzal a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások – a Volkswagen három nappal később elismerte a csalást.

A botrány kirobbanása után 5 nappal Martin Winterkorn lemondott a vezérigazgatói tisztségről, és azt állította, hogy nem követett el jogsértést. Winterkorn több mint 8 évig tartó vezérigazgatói megbízatása alatt megduplázódtak a VW eladásai, profitja pedig csaknem háromszorosára emelkedett. A Volkswagen azt állítja, hogy igazgatótanácsát 2015 augusztusában tájékoztatták, az amerikai hatóságokat pedig szeptember elején értesítették a csalást lehetővé tévő szoftverről.

Winterkorn a múlt héten egy parlamenti meghallgatáson nem volt hajlandó válaszolni arra a kérdésre, hogy mikor szerzett tudomást a csaló szoftver módszeres alkalmazásáról. Mindössze annyit mondott, hogy ez nem a hivatalos beismerés elhangzása előtt történt – az ügyészség viszont azt gyanítja, hogy a volt vezérigazgató jóval a botrány kirobbanása előtt értesült a csalásról.

Korábbi német lapértesülések szerint a Volkswagennél 2008 óta használták a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálására szolgáló szoftvert, és a csalásról sokkal többen tudtak a cégnél, mint ahogy a dízelbotrány elején gondolták.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI / Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »