A hagyományos tetőknél is olcsóbb lehet a Tesla napelemes rendszere

Miután a Tesla részvényesei jóváhagyták a SolarCity akvizícióját – mely eddig is Elon Musk érdekeltsége volt, de külön cégben üzemelt – a vezérigazgató máris megtette első nagy bejelentését.

A részvényesek nagy többséggel, 85%-ban az akvizíció mellett szavaztak, Musk véleménye szerint az ügylet 1 milliárd dollárral fogja növelni a Tesla árbevételét már 2017-ben. A tervezett nyereségről egyelőre nem esett szó, hiszen a SolarCity még csak veszteséget termel, ugyanakkor az eredményszámokon túl megjelent az első kulcstényező a cég felvirágoztatására.

A Tesla új napelemeiből épített tetőszerkezetek állítólag kevesebbe fognak kerülni, mint egy sima tető. Az elektromosság csak egy bónusz lesz.

A fő kérdés persze az, hogy pontosan milyen sima tetőszerkezetet veszünk alapul, a Tesla elemeihez hasonlító terrakotta és palatetők például a piacon elérhető legdrágábbak közé tartoznak, de ahogy az autókat, a Tesla várhatóan a tetőelemeit is prémium terméknek tekinti és eszerint is árazza majd.

Ha viszont az árak csak megegyeznek majd a prémium tetőelemek áraival, az már akkor is óriási előretörést hozhat a napenergia felhasználásában, hiszen, ha ugyanannyiért kapunk prémium tetőt vagy prémium tetőt + áramot, akkor a prémium, de hagyományos tetőszerkezeteknek nem lesz hosszú jövője.

Elon Musk szerint a költségcsökkenés nagy része a könnyebb anyagok használatában és így a szállítási költségek lefaragásában rejlik. A hagyományos tetőelemek nehezek és szállítás közben könnyen sérülnek, ezért magas a szállítási költségük, míg a Tesla új elemei könnyűek, a mostani rendszerek súlyának mindössze ötödét nyomják.

A cél tehát adott, a kérdés az, hogy a Tesla tud-e élni a lehetőséggel – és ez nemcsak a napenergia üzletágra, hanem az elektromos autók részlegére is igaz.

A tömegmodellként beharangozott Model3-at – ami a valódi nyereséget hozhatná a cégnek – ugyanis csak jövő év végén kezdik el gyártani, miközben a konkurencia erősen zárkózik fel, a BMW már elindította i sorozatát, a Mercedes külön brandet hozott létre az elektromos autóknak, a Chevrolet pedig már jövő év elején megjelenik a Model3 konkurensnek szánt Bolttal, ami hatótávban már többet is nyújt a Tesla modelljénél.

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »