Három éven belül átalakul a tengerentúli járatok piaca

A Boeing és az Airbus legkisebb sorozatai, nevezetesen a Boeing 737-es és az Airbus A320-as gépei a következő három évben olyan újításokon esnek keresztül, melyekkel lehetővé válik a tengerentúli járatokként történő üzemeltetésük.

A tengerentúli járatokat eddig néhány kivételtől eltekintve – mint például a 2004-ig gyártott, de még ma is használt Boeing 757-es – a széles törzs és a dupla folyosó jellemezte, az első (business) és a turista (economy) osztályok szétválasztása mellett. Ez a trend pár éven belül megtörhet, a technológiai újításoknak köszönhetően ugyanis a repülők üzemanyagfogyasztása olyannyira lecsökkent, hogy az eddig inkább csak kontinensen belül használt keskenytörzsű gépek hamarosan Európa nyugati és Amerika keleti parti városait összekötő utakra is alkalmasak lesznek.

a321neo

Airbus A321neo – kép forrása: Airbus

Az új motorokkal szerelt 737 Max 8 és az A321 neo 15 százaléknyi megtakarítást ígér a fogyasztásban, amivel éppen annyit nő a hatótávolságuk, ami az ilyen jellegű járatok elindítását már lehetővé teszi.

A Norwegian, a JetBlue és a TAP (Portugália nemzeti légitársasága) már be is jelentkeztek az új típusokért, és kifejezetten transzatlanti útvonalakra szánják őket. Ezt persze nem úgy kell elképzelni, hogy azonnal indul egy London – New York járat, inkább a fapadosokra jellemző kisebb, olcsóbb repterek kerülhetnek előtérbe.

Újabb érv amellett, hogy a keskenytörzsű gépek pár éven belül beépülnek a transzatlanti közlekedésbe is, hogy az Airbus az A321 neo modelljéből kínál majd úgynevezett LR, azaz Long Range verziót is, mely egy plusz üzemanyagtank segítségével tovább növeli a hatótávolságot.

A TAP máris megrendelt 10 darabot az LR verzióból, melyeket Lisszabonból Brazília és az USA felé tervez indítani. Az IAG csoport alá tartozó ír Aer Lingus is várhatóan bevásárol majd a neoLR-ből, ők éppen a régi Boeing 757-eseiket cserélnék le, amik jelenleg is kisebb városok között repülnek Írország és az Egyesült Államok között.

A folyamat tehát elindult, és hiába szólnak a kényelmi szempontok továbbra is a nagyobb gépek mellett, az árak lefaragása, a fapados modell és az erre kétséget kizáróan mutatkozó óriási kereslet a tengerentúli járatok piacát is át fogja rendezni.

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »