A Yahoo felvásárlása: a Verizon többet fog tudni rólad

A Verizon Communications felvásárolja a Yahoo internetes üzletágát, a Yahoo.com-ot 4,83 milliárd dollárért. Azoknak, akik használják az oldalt ez azt jelenti majd, hogy sokkal több reklámot fognak látni.

A Verizon 2015-ben vette meg az AOL (American Online) szolgáltatót és a mostani Yahoo ügylet valószínűleg hasonló előnyöket biztosít majd számára: több felhasználóhoz tudja eljuttatni a Verizon’s Digital Media Services nevű hirdetési platformot.

Mivel egyre több felhasználó használja a mobilt internetes böngészésre, a Yahoo / Verizon partnerség hasznos lehet mind a két vállalatnak új hirdetési lehetőségek bevezetésére és egy nagyobb fogyasztói kör eléréséhez.

2016 júniusában a Yahoo oldalakon több mint 205 millió egyedi felhasználót regisztráltak csak az Egyesült Államokban, így az oldal a harmadik leglátogatottabb felület volt a Google oldalak (kereső, Gmail, Youtube együtt) és a Facebook után.

A Yahoo felvásárlásával a Verizon nem a legértékesebb márkát kapja, ugyanakkor szert tesz a hirdetői technológiára és 22 évnyi felhasználói adatra. Annak ellenére, hogy ez az üzlet csak 1%-át jelenti a Verizon vállalat értékének, ez lesz az első lépésük egy egyedi mobil hirdetési platform kialakítására. Idővel az ügylet segíthet a Verizonnak targetálni a fogyasztóit és mérni az elkötelezettségüket, aktivitásukat és viselkedésüket a különböző médiafelületeken. Ez lehetővé tenné a hirdetések célzottabbá tételét.

Ennek ellenére nem mindenki látja úgy a Verizon azon erőfeszítéseit, hogy felvásárol internetes cégeket, mint ami előnyös szituációt jelentene a felhasználók számára.

„Ez egy folyamatos vállalati konszolidáció, amely eredményeként az internetet akarják birtokolni. Már létezik egy Google világegyetem és egy Apple univerzum. Ezek a vállalatok birtokolni akarják a teljes digitális élményt attól a pillanattól, hogy felkelsz, addig a pillanatig, amíg lefekszel. Minél konszolidáltabb egy vállalat, annál nehezebb a feltörekvő riválisoknak, mint a Netflix vagy a Spotify új ötleteket bevezetni és megvalósítani” – nyilatkozta Aram Sinnreich  az American University’s School of Communication docense tavaly az AOL felvásárlása után.

A targetált hirdetés a következőképpen működik: amikor megnyitod az oldalt úgy tűnik, hogy a hirdetés már ott van, de nem, mert körülbelül egy századmásodperc alatt a site ellenőrzi, hogy ki vagy, a vásárlási előzményeidet, a levelezőlistádat és visszajelzést küld a hirdetéskiszolgáló rendszernek. A visszajelzés alapján a releváns hirdetők licitálnak, hogy a hirdetésük megjelenhessen és a felhasználó ezt észre sem veszi.

A Verizon a Yahoo-n nagyobb mennyiségű hirdetést tud majd értékesíteni és nemcsak a saját termékeit, hanem bárkiét, aki fizet érte. Könnyebb lesz eladni termékeiket, ha az AOL felhasználók mellett a Yahoo elérését is garantálni tudják. Ugyanakkor a Yahoo egy kereső is, ezt a Verizon ki tudja használni szponzorált keresési eredmények értékesítésében.

A Verizon ugyanakkor keresi a lehetőségeket, amelyekkel meg tudja különböztetni magát a többi internetes vállalattól, így akár kipróbálhatja azt is, hogy a Verizon felhasználók exkluzív hozzáférést kapnak a Yahoo oldalakhoz vagy saját applikációt hozhatnak létre vagy egyes anyagokhoz hamarabb férnek hozzá.

Bármilyen változások is következnek azonban, ezeket a fogyasztók egyhamar nem fogják észrevenni, mivel a két vállalatnak először össze kell hangolni a belső vállalati politikákat és új projekteket kell indítaniuk – mindkettő időigényes feladat.

Forrás: Marketwatch

Friss hírek