„Hrojszman sem lesz rosszabb miniszterelnök, mint Jacenyuk”

Az ukrán politológusok úgy vélik, Volodimir Hrojszman miniszterelnökként nem lesz gyengébb, mint Arszenyik Jacenyuk volt, de radikális változások tőle sem várhatóak.

„Először is, Hrojszman mint vezető semmivel sem rosszabb, mint Jacenyuk. Ennek az embernek sokoldalú politikai tapasztalata van, és ami nagyon fontos: képes a reformokra. Már mindenki elfelejtkezett róla, de éppen Hrojszman volt a kezdeményezője és szerzője a nálunk az eddig egyik legsikeresebb reformnak, a költségvetés decentralizációjának.” – kommentálta Hrojszman kinevezését Volodimir Feszenko politológus.

Hrojszmannak kedvezhet az a tény, hogy kormánya iránt nincs semmilyen magas szintű elvárás.

„Úgy gondolom, hogy ősz felé már megkezdődhetnek az ellen irányuló támadások, de lehet hogy még hamarabb. Rá fognak játszani az előrehozott választásokra, de úgy érzem, a társadalomnak nincs semmilyen komolyabb elvárása az új kormánnyal szemben. Nincsen nagy bizalom, de nincs is nagy elvárás. A szociális és a politikai pszichológia oldaláról nézve ez inkább Hrojszmannak kedvez majd.” – jelentette ki a politológus.

Feszenko ugyanakkor megjegyezte, egyelőre még nyitott marad az a kérdés, hogy ki fog majd tárgyalni a Nyugattal – írja az Interfax Ukrajina. „Nyugati partnereink megértették, hogy szükség volt a kormányfő cseréjére. Ezzel már egyetértettek, éppen ezért fognak az új miniszterelnökkel együtt dolgozni, és Hrojszman tapasztalatai az Európa Parlamenttel folytatott együttműködésben már megmutatták, meg tudja találni a közös hangot az európai politikusokkal.” – mondta a szakértő.

A Globális Stratégiai Intézet igazgatója, Vagyim Karaszjov úgy véli, hogy Hrojszman kinevezésével Ukrajna az „óvatos reformok ” kormányát kapja, mert az emberek már belefáradtak a „kaotikus” reformokba, az életszínvonal csökkenésébe, a magas tarifákba, a munkahelyek hiányába, és a jövedelem csökkenésébe. Ezért Hrojszman inkább a szociális kérdésekkel fog foglalkozni és nem akar majd egy „kamikaze miniszterelnök” lenni.

„Az ország kap egy kis nyugalmat az elkövetkezendő fél évre. Hrojszman kinevezése azonban nem fogja megoldani a krízist. Ez inkább csak egy fájdalomcsillapító  injekció.” – jelentette ki Karaszjov.

A szakértő elmondta, hogy miután a polgároknak adnak egy kis pihenést és minőségi javulást, és elkerüli az országot a legrosszabb forgatókönyv, ismét összpontosítani kellesz a gyors és radikális reformokra.

Karaszjov úgy gondolja, a Nyugattal való viszonynak már elmúlt a „romantikus” része. „A Nyugatnak saját problémái vannak, nem mindig értik a miénket. Sokkal rugalmasabbnak kell lennünk a Nyugattal való viszonyunkban. Én azt mondanám , hogy a hatalom és a politika ukránosítása felé haladunk , sokkal nyíltabb , nemzeti érdekeket figyelembe vevő politika  várható  az új kormánytól.”- jósolja a szakértő.

A Berta Communications igazgatója, Tarasz Berezovetsz szerint Hrojszmannak nincs ideje, mert az emberek változásokat várnak. “Mit kell tenni? Mindenki előtt választ adni arra, mit is kell tenni az EU-val való egyesülés érdekében a hollandiai referendum elbukása után. A második, mindent meg kell tenni a vízummentesség elérése érdekében. Harmadik, megalakítani és végre beindítani a korrupció elleni Állami Szolgálatot. Negyedik, nagyon gyorsan elfogadni az Adókódexet. Ötödik, az Alkotmány alapján eldönteni, hogy mi is legyen a megszállt területekkel. Ha a kormány mindezeket gyorsan elvégzi, akkor úgy gondolom, van rá esély, hogy ez a kormány egy évig nyugodtan dolgozhasson, és az előrehozott választások is el lesznek halasztva.”- mondta a szakértő.

Ezen kívül azt is megjegyezte, hogy a kormány nagyon sok lépése a gazdasági szférában nem érezhető rögtön, ezért nagyon sok pozitívumot, melyet még a Jacenyuk kormánya tett, már az új kormány számlájára fogják majd írni.

Kárpátinfo.net

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »