Tusk: Nem Európa a migrációs válság oka

A Földközi-tengeren kialakult migrációs válság oka nem Európa, hanem az érintett térségben kialakult instabilitás, háború és a szegénység – fogalmazott az uniós állam- illetve kormányfők rendkívüli csúcstalálkozóját megelőzően, csütörtökön Donald Tusk, az Európai Tanács elnöke.

Az uniós tagállamok vezetői a kialakult migrációs válság megvitatására gyűlnek össze délután Brüsszelben, miután a múlt hét végén több mint hétszázan haltak meg, amikor az Észak-Afrikából az európai partok felé tartó hajójuk felborult a tengeren.

„Senkinek nincsenek illúziói, hogy ezt ma meg tudjuk oldani” – fogalmazott Donald Tusk, hozzátéve, hogy bízik abban, hogy a tagállamok vezetői meg tudnak állapodni azonnali meghozható intézkedésekről.

A lengyel politikus tudatta, hogy ez szerinte nem pusztán a dél-európai tagállamok ügye, hanem európai kérdés, a felelősség közös, és minden lehetséges erőfeszítést meg kell tenni.

„Természetesen az ártatlan emeberi életek megmentése a legfontosabb” – húzta alá Tusk.

Kiemelte ugyanakkor, hogy az embercsempészek és az illegális migráció ellen is fel kell lépni, az embercsempészek hálózatait fel kell számolni, alá kell ásni az üzleti modellt, amely alapján dolgoznak.

„A legjobb mód, hogy megvédjük az embereket a fulladásos haláltól az, ha sosem szállnak fel a hajóra” – magyarázta a lengyel politikus, aki egyúttal a jelenleg zajló uniós határőrizeti műveletek, a Triton és a Poseidon megerősítését is szükségesnek nevezte.

A legnagyobb kihívásnak ugyanakkor Tusk azt tartja, hogy meg kell állapodni a tagállamok közötti szolidaritásról, a menekültek befogadásáról és elosztásáról az országok között.

„Ez arról szól, hogy a nemzeti érdekek egy részét fel kell áldozni a közös jó érdekében, és mindig ez a legnehezebb” – hangoztatta Tusk.

Kitekintő / MTI

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »