A külügyminisztérium 600 ezer dollárt költött Facebook hirdetésekre

Az Egyesült Államok külügyminisztériuma drasztikusan csökkentette a közösségi médiában való hirdetésekre szánt forrásokat, miután egy átfogó jelentés nyilvánsosságra hozta: a minisztérium tetemes összegeket költött a Facebookon való reklámozásra – írja a CNN.com. A külügyminisztérium által indított oldalak célja az, hogy felhívják a figyelmet mind belföldi-, mind pedig nemzetközi szinten olyan kérdésekre, mint a környezetvédelem, a demokrácia, a kutatás-fejlesztés vagy a kulturális értékek fontossága.

A jelentés szerint a kormány nemzeközi kommunikációval foglalkozó hivatala két év alatt körülbelül 630 ezer dollárt költött reklámkampányra, hogy növelje a négy Facebook-oldal – a Global Conversations: Our Planet, a Democracy Challange, az eJournal USA és az Innovation Generation, valamint ezek idegen nyelvekre lefordított változatai – rajongóinak számát. A kampány mindenképpen eredményes volt, hiszen az angol nyelvű oldalak 100 ezerről közel kétmillióra növelték rajongójukat, de a többi oldal népszerűsége is nagymértékben növekedett.

A sikeres reklám ellenére sokan úgy gondolják, hogy a kampány mégsem érte el a célját. A rajongók csupán két százaléka aktív: a megosztások, kedvelések vagy hozzászólások száma elenyésző az összes rajongó számához képest. Az illetékes hivatal ezért drámaian csökkentette a közösségi médiában való kampányra szánt forrásokat: az eddigi, havi 26 ezer dollár helyett ezentúl csak 2500 dollárt költenek havonta ilyen célokra.

Pintér Melinda

Friss hírek