Nagymaros felépítésére kötelezi a magyarokat az Unió?

Július Binder, a bősi vízerőmű atyja és első vezetője szerint az Európai Unió végül arra fogja kötelezni a magyarokat, hogy építsék meg a vízlépcső alsó, nagymarosi szakaszát.

Binder szerint erre a lépésre a Duna hajózhatósága és a környezetvédelmi szempontok miatt van szükség, ráadásul előnyös is lenne a magyar fél számára. „A magyarok ezen most csak vesztenek – nincs hasznuk, csak kiadásaik” – tette hozzá Binder, aki szerint lenne haszon is, ha elkészülne Nagymaros.

Az egykori vezető szerint gazdasági és politikai érdekekre is tekintettel vannak a tárgyalások során, a magyar féllel pedig „nagyon nehéz” tárgyalások folynak a kérdésben. Véleménye szerint hágai bírósági döntés értelmében az 1977-ben, Csehszlovákia és Magyarország közötti szerződés továbbra is érvényben van.

A kormány eközben változtatott a vízerőműért felelős kormánybiztos személyén is, Peter Hatiart Ladislav Lazár váltotta. Minderről szerdán született döntés, miután a kormány az erőmű közelében tárgyalt. Hatiar vezette a szlovák delegációt a magyar küldöttséggel való tárgyalásokon is, ezeket a hatásköröket szintén Lazár veszi át.

Kitekintő / Bumm.sk

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »