Amerikai HelpDesk segíti a tádzsik vámőrség munkáját

Augusztus 8-tól hivatalosan is használatba helyezték a HelpDesk szoftvercsomagot, amely a vámszolgálat rendszereinek automatizálását segíti elő Tádzsikisztánban – jelentette a Pressa.tj hírügynökség augusztus 9-én kedden. A programot az USA Nemzetközi Fejlesztési Ügynökség (USAID) együttműködésével dolgozták ki az ügynökség kereskedelmi és vámliberalizációról szóló regionális projektjének keretén belül.

A hivatalos ceremóniát augusztus 8-án tartották az Egyesült Államok nagykövetségén a fővárosban, Dusanbéban, amelyen Sara Penhune ideiglenes ügyvívő és Nyemat Rahmatov, a tádzsikisztáni vámhivatal első helyettese képviselte a feleket. Elmondták, hogy a HelpDesk a vámhivatal idő és forrás megtakarítás céljából létrehozott Egységes automatizált információs rendszerének működését egészíti majd ki. Sara Penhune hozzátette, hogy az automatizált rendszerek hatékony használata a kereskedelem bővülésével jár majd, és növeli a gazdasági aktivitást, az adóbeszedés és a korrupció elleni harc hatékonyságát.

Guntis Shtamers, az USAID vám információs technológiai projektjének szakértője kifejtette, hogy a HelpDesk rendszer központi információs központként fog szolgálni az Egységes automatizált információs rendszer használóinak, így lehetővé téve a felmerülő problémákra való azonnali reagálást. A HelpDesk programrendszere gyors és hatékony működést biztosít az adott rendszernek.

Tóth I. Dávid

Friss hírek