Dominique Strauss-Kahn május 15-án kirobbant szexbotránya „soha nem látott médiamegjelenést” kapott Franciaországban. Legalábbis ezt állapította meg a Kantar Media intézet csütörtökön publikált felmérése. A médiakutató szervezet 2000-ben dolgozta ki „médiazaj-egység” (Unité de bruit média) nevű összetett mutatóját , amely a francia nyomtatott- és elektronikus sajtó felületein vizsgálja, hogy mekkora médiamegjelenést kap egy adott hír.
A Le Figaro napilap tájékoztatása szerint a volt IMF-igazgató botránya, akit szexuális zaklatással vádolnak, a május 15-22 közötti hét alatt soha nem látott, 13761 zajegységet produkált a francia médiafelületeken. Összehasonlításképpen: Sarkozy 2007-es elnökké választása vagy Obama választási győzelme után például alig 7000 zajegységet mértek. A Kantar Media igazgatójának magyarázata szerint ez azt jelenti, hogy minden 15 évnél idősebb francia átlagosan 137,6 alkalommal hallott a történtekről a vizsgált időszakban.
A botrány, amelynek részleteivel kapcsolatban még javában folyik és akár 6-8 hónapig is eltarthat a nyomozás, sokkos állapotot okozott a francia közéletben. Számos közíró fejezte ki felháborodását amiatt, hogy a Strauss-Kahnról közölt, őt bilincsben és rendőri őrizetben ábrázoló képek bejárták a világsajtót, holott nem tekinthető bizonyítottnak, hogy a politikus valóban elkövette mindazt, amivel vádoják.
Velkey György