Amitől zöldnek számít az üzemanyag

A Massachusetts Institute of Technology kutatói által az Environmental Science and Technology című folyóiratban publikált cikk alapján érdemes átgondolni a bioüzemanyagok jelenlegi és jövőbeni szerepét. James Hillman kutatómérnök és csapata tizennégy diesel és repülőgép üzemanyagot vizsgált meg, melyek élelmezési célra is használható alapanyagból származnak. A tanulmány arra fókuszált, hogy megállapítsa, az életciklus számításnak melyek azok a kulcsterületei, melyek a legnagyobb hatással vannak a végeredmény bizonytalanságára. Így megállapítható, hogy melyek azok a legfontosabb tényezők, amelyek alapján eldönthető, hogy adott bioüzemanyag alkalmazása fenntartható-e vagy sem.

Érdemes ezek alapján újragondolni, hogy azon üzemanyagok – akár autókban akár repülőgépekben pöfögik el őket – amelyeket „zöldebbnek” kiáltunk ki, mint a többi, milyen buktatókat vagy lehetőségeket rejtenek magukban. Nem biztos, hogy a legfontosabb szempontokat mérlegeltük, amikor eldöntjük, hogy melyik üzemanyag terheli kevésbé a környezetet.

Wekler Mihály

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »