A Nissan friss motorja új lendületet ad a benzines technológiának

Bár a Nissan jó ideje vezető szerepet tölt be az elektromos autók gyártásában, nem ez az egyetlen fejlesztési irányuk. Az Inifiniti QX 50-ben bemutatott új konstrukciójuk lényegesen megnöveli a belsőégésű motorok hatékonyságát, ezzel valódi konkurenciát támaszt az elektromos hajtásnak.

A jövő héten kezdődő Los Angeles-i autókiállításra azzal az üzenettel készül a japán gyártó, hogy a benzinmotorok még nem állnak készen a kihalásra. Shinichi Kiga, a Nissan benzinmotoros projektjének vezetője szerint egy új technológával olyannyira sikerült megnövelniük a belsőégésű motor hatékonyságát, hogy az még évtizedekig bizonyíthatja hasznosságát – még az elektromos hajtással szemben is.

Az új Infiniti QX 50-et november 28-án mutatják be, és ez lesz az autóipar első változó kompressziós arányú rendszere, melyet VC Turbo-nak neveztek el. A változó kompresszióval a motor égetési hatékonysága 40 százalék körülire emelkedik. Ez a szám azt jelzi, hogy egységnyi üzemanyag elégetésével mennyi energiát generál a motor, és jelenleg 20 és 30 százalék között alakul ez az adat a belsőégésű motoroknál.

Infiniti QX50 - kép forrása: Infinitinews.com

Infiniti QX50 – kép forrása: Infinitinews.com

A Nissan/Infiniti megoldása komoly kihívást jelenthet azoknak a döntéshozóknak, akik a belsőégésű motorok dominanciájának végét várják, mert az elektromos autókhoz használt akkumulátorok előállítási költsége ugyan csökken, de állami támogatások nélkül még mindig nem igazán versenyképes egy elektromos rendszer egy fejlett benzines autóval szemben.

Az ilyen újítások, mint a Nissan változó kompressziós rendszere vagy a nemrég bemutatott Mazda Skyactiv-X megoldása – ahol a motorban nincs gyújtógyertya, az égéstérben megnövelt nyomás robbantja be a keveréket – pedig további évekkel kitolhatják azt a pontot, ahol már nemcsak a környezetvédelem szempontjából, hanem gazdaságilag is érdemes lehet elektromos autót vásárolni.

A következő 10-15 évre szóló iparági előrejelzések meglehetősen nagy szórást mutatnak a belső égésű motorok használatának tekintetében, de kevesen támasztják alá egyes kormányzatok azon elképzelését, hogy 2030-ra ki lehet vezetni a belső égésű technológiát. A Boston Consulting Group például a teljesen elektromos járművek részarányát 14%-ra teszi 2030-ban, míg az IHS Markit szerint 2025-re a benzinmotorok részaránya az eladott új autók között 73% lesz, a dízel visszaszorul 17%-ra, és így csak 10% marad az elektromos járművek számára.

Shinichi Kiga szerint mindenesetre a VC Turbo rendszernek több ezer dollárral alacsonyabb az előállítási költsége, mint egy hasonló teljesítményű benzines-elektromos hibridnek, ráadásul a fejlesztés folyik tovább, a cél az 50 százalékos égetési hatékonység elérése.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek