Óriási pénznyelő az Alitalia, hetente röpködnek a százmilliók

Csaknem 3 milliárd euró veszteséget halmozott fel február végéig a kedden csődvédelmet kért Alitalia olasz légitársaság, amelynek az élére három kormánybiztost neveztek ki szerdán – derül ki az olasz kormány szombaton ismertetett jelentéséből.

Carlo Calenda gazdasági fejlesztési miniszter a minap jelentette be, hogy a következő hat hónapra, amíg sikerül új gazdát találni a csődbe jutott vállalatnak, a cég a kormánybiztosok mellé 600 millió euró kölcsönt is kapott a római kormánytól – április 26-án még csak 3-400 millió eurós kölcsönről szóltak a hírek, tehát nem egészen két hét alatt máris duplázódott a megmentésre szánt kölcsön összege.

Az olasz adófizetők az utóbbi évtizedekben már 7,5 milliárd euróval segítették az Alitaliát, amely most is naponta 2 millió euró veszteséget termel.

A miniszter kizárta, hogy az Alitaliát államosítanák, elképzelése szerint új befektetőkre van szükség, és az olasz kormány abban bízik, hogy olyan vásárlót sikerül találni, aki az olasz vállalat egészét megmenti.

Ez ugyanakkor nem lesz könnyű, az Alitalia korábbi megmentője és jelenlegi 49 százalékos tulajdonosa, az Etihad Airways már bejelentette, hogy nem hajlandó további befektetésekre az olasz részvénytársaságban és más jelentkező sem látszik egyelőre. Az olasz sajtó a Lufthansában látja a megmentőt, a német cég azonban egyelőre nem mutatta jelét annak, hogy az Alitalia segítségére sietne.

Az Alitalia kedden kért csődvédelmet, miután a dolgozók elutasították az igazgatóság reorganizációs tervét, amelyben létszámleépítés, fizetéscsökkentés és 2 milliárd eurós feltőkésítés is szerepelt.

Forrás: MTI/Reuters / Kitekintő

Felkapott hírek

Friss hírek

Berlin, 2018. március 26.
A Stimulate nevű project keretén belül bemutatásra kerülő vezető nélküli elektromos busz a berlini Charite Egyetemi Kórház területén 2018. március 26-án. A busz napokon belül megkezdi működését a német fővárosban. (MTI/EPA/Omer Messinger)

Az elektromos buszok elterjedése árthat az olajiparnak

Az akkumulátoros motorokkal felszerelt buszok hirtelen komoly „problémává” váltak, lévén a közeljövőben jelentős mértékben hozzájárulhatnak a városi közlekedés forradalmasításához, valamint segíthetik az energiaipart átformáló erőket. Kínával az élen, egyre több hagyományos szmog-okádó dízelbehemótot váltanak fel elektromos buszok, ezáltal pedig csökken a fosszilis üzemanyag iránti kereslet.

Read More »