Nem tudják tartani a kvótákat a brit autógyártók

A jelenleg érvényes brit előírások szerint az idén újonnan forgalomba helyezett személyautók 22 százalékát, a kisteherautók 10 százalékát elektromos meghajtással kell felszerelni. A vevók azonban máshogy gondolják.

Sürgős kormányzati beavatkozást kért szerdán a legnagyobb brit autóipari szövetség az elektromos járművekre irányuló gyenge kereslet és az átállási folyamat fenntarthatatlanná vált üzleti költségei miatt.

A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) állásfoglalásában közölte, hogy számításai szerint az elektromos járművekre megszabott, folyamatosan emelkedő értékesítési kvóták kötelező betartásának és a kereslet gyengeségének egyidejű hatásai csak az idén 6 milliárd font többletköltséget rónak a brit autóiparra.

Az SMMT szerint ennek pusztító következményei lehetnek az ágazat üzleti vállalkozásainak életképességére és az iparági foglalkoztatottságra.

A jelenleg érvényes szerint az újonnan forgalomba helyezett személyautók 22%-át, valamint a kisteherautók 10%-át elektromos meghajtással kell felszerelni.

A gyártóknak 15 ezer font büntetést kell fizetniük minden egyes olyan belsőégésű motorral működő jármű után, amelyet e kvóta felett értékesítenek.

Az SMMT szerdai állásfoglalása szerint azonban a jelenlegi értékesítési folyamatok alapján az idén csak 363 ezer új elektromos személyautóra lesz kereslet, és ez azt jelenti, hogy az előírt 22 százalékos minimális kvóta helyett mindössze 18,7 százalék lesz az újonnan eladott elektromos autók piaci részaránya.

Land Rover SV – kép forrása: https://media.jaguarlandrover.com

Az ágazati szervezet számításai szerint a furgonok piacán még rosszabb a helyzet: ebből a járműfajtából 2024-ben várhatóan csak 20 ezret sikerül értékesíteni, és ez a 10 százalékos kötelező kvóta helyett mindössze 5,7 százalékos aránynak felelne meg.

További szigorítások 2025-ben

Ráadásul jövőre már az elektromos személyautók minimális értékesítési aránya a teljes forgalmon belül 28%-ra, a furgonok esetében pedig 16 százalékra emelkedik.

A munkáspárti brit kormány már jelezte, hogy a konzervatív elődje által 2035-re halasztott időpontról ismét az eredetileg kijelölt 2030-ra kívánja visszaállítani azt a határidőt, amely után már nem lehet új benzin- és dízelüzemű személyautókat és furgonokat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.

Kényszerű árengedmények

Az SMMT szerint ebben a helyzetben a gyártók kénytelenek saját forrásból szubvencionálni az eladásokat, és csak az idén 4 milliárd fontnyi árengedményt hirdettek meg.

Ez a kieső bevétel és a kvóták betartásának egyéb költségei 2024-ben 6 milliárd font körüli többletkiadással terhelik az ágazatot, ami fenntarthatatlan – áll a brit autóipari érdekképviselet szerdai felhívásában.

Jonathan Reynolds üzleti ügyi miniszter szerdán közölte, hogy a kormány gyorsított ütemű konzultációt kezd az ágazat képviselőivel a helyzet megoldására, de arra nem tett ígéretet, hogy a belsőégésű motorral szerelt autók és furgonok értékesítési tilalmának határidejét meghosszabbítanák.

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »