A Fiat elhagyja a miniautók szegmensét, és a korábbinál nagyobb autókkal újítja meg kínálatát, melyeket belsőégésű motorral és teljesen elektromos hajtásláncokkal fognak értékesíteni.
A Fiat négy év alatt négy új járművet dob piacra a márka új globális straégiájánka keretében – mondta el Oliver Francois vezérigazgató a vállalat által közzétett videóban.
Az új modellek a Fiat anyavállalata, a Stellantis globális platformját használják, és akkumulátoros-elektromos, hibrid és belsőégésű motoros hajtásláncokkal egyaránt kínálják majd őket.
Az első új modell a Panda kisautó utódja lesz, mely azonban jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi Panda – „egyfajta Mega-Panda” – mondta Francois.
A Fiat egy koncepciót mutatott be az autóról, amelynek formatervezési jegyei a volt Lingotto gyár ovális tesztpályájáról származnak Torinóból.
„A magas vezetési pozíció és a robusztus kialakítás tökéletes szövetségesévé teszi ezt a városi autót az ügyfelek számára világszerte, különösen a zsúfolt városi környezetben” – mondta Francois.
A négy jármű közül a második egy pickup lesz. A Fiat Strada jelenleg a brazil piac legkelendőbb járműve, az új modell koncepciója pedig egy pickup előnyeit ötvözi egy SUV kényelmével, olyan méretben, amely világszerte alkalmas a városi környezethez – áll a Fiat közleményében.
A harmadik modell az Európában jelenleg nem kapható Fiat Fastback kupé-SUV utódja lesz, Francois szerint viszont az új autó már globális modell lehet – így Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Afrikában, sőt, akár Európában is piacra dobják majd.
A negyedik új koncepcióként pedig egy tágas SUV -t, „egyfajta Giga-Pandát” harangozott be a vezérigazgató, amely a családokat célozza meg és valószínűleg a Dacia Duster ellen fog versenyezni az egyre népszerűbbé váló kis SUV szegmensben.
Forrás: Automotive News Europe / Stellantis