Utód nélkül szűnik meg a Ford Focus

A Ford már egy ideje szeretne megválni a németországi Saarlouisban található gyárától, és most úgy tűnik, találtak is egy vevőt, ami egyben azt is jelenti, hogy az itt gyártott Ford Focus is búcsúzik. 

A Ford szóvivője egyelőre nem nevezte meg a befektetőt, csak annyit mondott, hogy egy nagy nemzetközi szereplőről van szó. Korábban a kínai BYD-vel folytattak tárgyalásokat, ez az üzlet azonban akkor nem jött össze. A Ford olyan befektetőt szeretett volna találni, amivel a gyár jelenlegi dolgozói új munkalehetőséghez juthatnak – ez a cél pedig teljesülni látszik.

„A megállapodás kiváló alapot jelent a további tárgyalásokhoz, melyek során mintegy 2500 munkahelyet teremthetünk Saarlouisban” – mondta pénteken Martin Sander, a Ford Werke németországi egységének vezetője. „Ezen a héten nagy lépést tettünk e cél felé” – mondta, hozzátéve, hogy a cél továbbra is az üzem átalakítása és a jövőbeli munkalehetőségek megteremtése.

A Saarlouisban található gyár jövője tavaly június óta bizonytalan, amikor a Ford a spanyolországi Valenciában található üzemét választotta a következő generációs elektromos járművei gyártására a német gyár helyett. A váltással a Ford szűkíti európai termelési hálózatát és modellpalettáját, hogy a tisztán elektromos autók és könnyű haszongépjárművek értékesítésére koncentráljon.

Búcsúzik a Focus

Ennek a folyamatnak a vesztese a Fiesta, melynek már idén júliusban leáll a gyártása, de a Focus sem kap már utódot, amely egykor az európai üzletágának egyik fő támasza volt. A Focus még 2025-ig maradhat gyártásban, de a vállalat azt tervezi, hogy 2030-ra már az összes személygépkocsija teljesen elektromos lesz Európában.

A saarlouisi üzem eladásával a Ford azért nem tűnik el Németországból, pár hete jelentették be, hogy a kölni üzemet 2 milliárd dolláros beruházással teljesen elektromos járművek gyártására alakítják át, ahol még idén megkezdik az Explorer tisztán elektromos változatának gyártását.

Forrás: Automotive News Europe

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »