Töredékére csökkent az orosz kőolaj uniós behozatala

Az Oroszországból az Európai Unióba irányuló teljes kőolaj- és kőolajtermékimport 1,4 millió tonnára csökkent 2023 márciusában, ami 90 százalékos visszaesés a 2019-től 2022-ig tartó három év átlagos havi 15,2 millió tonnájához képest  – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn.

A jelentés emlékeztetett: Oroszország jelentős olajforrás volt az EU számára, de Ukrajnával szembeni háborúja arra késztette az Európai Bizottságot, hogy 2022 júniusában kibocsássa a hatodik uniós szankciócsomagot, amely embargót is tartalmazott az orosz olaj EU-ba történő behozatalára. A tengeri kőolaj behozatali tilalma 2022. december 5-én, míg a kőolajtermékekre vonatkozó tilalom 2023. február 5-én lépett hatályba.

A kőolajimport a 2022. januári – a háború február 24-i megkezdése előtti – 12,4 millió tonnáról 2022 decemberében 70 százalékos visszaeséssel 3,7 millió tonnára csökkent, amikor az embargó hatályba lépett. A kőolajimport 2023 márciusában tovább csökkent; 1,17 millió tonnára, ami 91 százalékos visszaesést jelent – írták.

https://www.instagram.com/p/CtrQ00_oOtS/

Eközben a kőolajtermékek behozatala a 2022. januári 3,3 millió tonnáról 2023. februárjára 80 százalékkal 0,7 millió tonnára csökkent, ami 2023 márciusára tovább – 0,3 millió tonnára – mérséklődött.

Mint megjegyezték, az oroszországi olajimport a tilalmakban meghatározott kivételek miatt nem szűnt meg teljesen.

Közölték: az ukrajnai háború zavart okozott az olajszektorban, aminek következtében az Európai Bizottság felmérte a hazai és nemzetközi piacok helyzetét, és azt tanácsolta a tagállamoknak, hogy 2023. március 31-ig töltsék fel vészhelyzeti olajkészleteiket a minimálisan szükséges szintre.

Tavaly júliusig tíz uniós ország – Bulgária, Csehország, Írország, Horvátország, Olaszország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Ausztria és Románia – még nem érte el a nemzeti minimumszintet, 2023 márciusára azonban már csak Bulgária, Csehország, Írország, Lettország és Litvánia készletei maradtak a szükséges szint alatt – közölte jelentésében az Eurostat.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »