A véleményvezér egy-egy bizonyos témában nagyon otthon van. Persze nem csupán erről van szó, hiszen influencernek hívják azokat a “hírességeket” is, akik például korábban feltűntek valamilyen valóságshow-ban.
A lényeg a lényeg, hogy ezek a személyek tekintélyes méretű követőtáborral rendelkeznek. Ez pedig kihasználható egy adott termék vagy szolgáltatás népszerűsítése kapcsán is, hiszen aki “celeb”, attól úgymond mindent elfogadnak a követői.
Amennyiben úgy érezzük, hogy ez számunkra túl ingoványos talaj, kérjünk segítséget a 7Blog ügynökségtől, a performance marketing szolgáltatásával megtalálhatjuk a számításainkat, anélkül, hogy vért izzadnánk az idegen területek megértésével.
Miben rejlik az influencer kampány sikere?
A véleményvezért azért követjük, mert felnézünk rá, esetleg olyan szektorban tevékenykedik, olyan elfoglaltságokat végez, ami számunkra is inspiráló. Persze a kifejezés valódi jelentése a hitelességen keresztül értelmezhető, tehát úgymond “amiben ő követendő példa” abban el is várt tőle a hitelesség és a szakértelem. A valóságban persze összemosódhatnak a határok és lehet, hogy valaki szimplán népszerű, és attól függetlenül elfogadják az ajánlásait, hogy szakmailag nem is érintett adott dologban.
Ennek megértéséhez elég belegondolnunk a TV reklámok személytelenségébe és az “élő” személy által közvetített emberszerű ajánlás különbözőségébe. Utóbbi esetében egy kétoldali kommunikációról van szó, s éppen emiatt hatékonyabb az influencer marketing, amiért nagyobb mértékű elköteleződést érhetünk el, mint más módszerekkel.
A véleményvezérek bemutatják a termékeket, kipróbálják azokat, s így máris emberibbnek, testközelibbnek tűnik az egész, ami a vevőjelölteknek és rajongóknak kedvcsináló. Hisz miért ne próbálnák ki azt, amit az általuk nagyra becsült személy ajánl, használ napi szinten?
Arra is ügyelnünk kell, hogy maga a kampány akkor lehet igazán sikeres, ha olyan influencert találunk, aki releváns a célközönségünk számára. Enélkül hogyan is lehetne hiteles?
Milyen az ideális véleményvezér az ütős kampányhoz?
A kampány sikeréhez elengedhetetlen, hogy a választott influencer személyisége, stílusa, hangvétele mind illeszkedjen a termék és szolgáltatás célközönségének értékrendjéhez. Eszerint nem minden esetben a több tíz milliós követőtáborral rendelkező személy jelentheti a helyes választást.
Persze egy efféle kampányhoz rengeteg tényező harmonikus együttállása is szükséges, de ügyesen menedzselve nagyon szép eredmények érhetők el. Egy pozitív példa a Dior 67 kampány, melyben az új alapozó 67 árnyalatát 67 véleményvezér segítségével mutatták be; ez egyértelmű felhívás volt arra, hogy mindenki megtalálhatja a bőrtónusához leginkább passzolót.
Milyen platformon érdemes bevetni?
Napjainkban még mindig az Instagram a legnépszerűbb ebben a tekintetben, ezután következik a TikTok. Régebben leginkább brandépítésre használták, az új funkciókkal, például az Instagram Shopping révén viszont már a teljes marketing funnel modellezhető a felületen.
Fizetett tartalom (x)