6 hatékony eszköz a webshopod forgalmának növelésére (x)

Egy webáruház megnyitása után még rengeteget kell dolgozni ahhoz, hogy vásárlók hada érkezzen az oldalra. Nem ülhetünk tehát ölbe tett kézzel, hiszen egyre nagyobb a verseny, illetve egyre nehezebb kitűnni a tömegből az online térben. Új eszközöket kell találnunk, hogy új vásárlókat érjünk el, és a régiek újra nálunk vásároljanak. Melyek a leghatékonyabb eszközök és technikák? Mutatjuk!

1. Google

Természetesen az online keresések legnagyobb részét Magyarországon is a Google fedi le egészen pontosan a keresések 97%-át. Éppen ezért egy webshop számára megkerülhetetlen a Google keresőmotorban való szereplés.

Erre két opció kínálkozik:

I. Google Ads fizetett hirdetések

A Google Ads (korábban AdWords) egy online hirdetési eszköz, amely kattintás- és megtekintés alapú hirdetéseket biztosít a vállalkozások számára. Így a kampány beállításaitól függően minden egyes hirdetés vagy kattintás után kell fizetni. Legfontosabb előnye, hogy azonnali forgalmat lehet generálni akár egy ma indult webáruház számára is, azonban költségesebb, mintha a hosszabb távú, de a kattintások és megtekintések után ingyenes forgalmat biztosító SEO mellett döntenénk.

II. Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás célja, hogy weboldalunkra a Google és a többi keresőmotor organikus találatai szállítsák a forgalmat. Az előnyös pozíciók megszerzéséhez azonban keményen meg kell dolgozni, ezért a tartalmak készítése és optimalizálása mellett a linképítés, illetve egyéb tényezők is roppant fontos szerepet játszanak.

Íme a SEO 3 alappillére:
  • Technikai SEO. Ide a weboldal technikai beállításai tartoznak, amit a SEO szakértők a Google aktuális algoritmus frissítéséhez igazítanak. Fontos a gyors betöltési sebesség és a mobilbarát nézet, illetve a webhelytérkép feltöltése és az SSL használat is, hogy a Google szemében minél megbízhatóbb és átláthatóbb legyen az adott webshop.
  • On-page SEO. Itt a weboldalon szereplő tartalmak, például a kategórialeírások, blogbejegyzések és a termékképek optimalizálása a cél. Szakszerű on-page optimalizálással a Google robotok könnyebben feltérképezik a webshopban található termékeket és a vállalkozás jellegét is.
  • Off-page SEO. A webshopon kívüli teendők mind az off-page SEO részét képezik. Ide tartozik többek között a linképítés és a vendégblogolás, továbbá az online PR is, amely tevékenységek a Google-ben elért pozíciók javítását segítik elő.

2. Konverzióoptimalizálás

A CRO (konverzióoptimalizálás) célja a nyers adatok mérése, elemzése és a vásárlást elősegítő technikák tesztelése és fejlesztése. Konverzióoptimalizálás során az online marketing szakemberek feltérképezik a webshop célközönségét, majd olyan változtatásokat eszközölnek, amelyek a jelenlegitől hatékonyabban ösztönzik vásárlásra a látogatókat.

Mi tartozik a konverzióoptimalizáláshoz?

  • Az oldalon belüli navigáció megkönnyítése, egyszerűsítése
  • Betöltési sebesség gyorsítása
  • Felhasználóbarát és vásárlást ösztönző webdesign (beleértve a gombok kinézetét és elhelyezkedését is)
  • Tartalmak fejlesztése (például a kategória- és termékleírások, illetve a blogon megjelenő cikkek optimalizálása)

3. Visszatérő vásárlók jutalmazása

A vásárlói hűség kiépítéséhez elengedhetetlen a jutalmazás. Az egyik legnépszerűbb módszer a kuponkódok küldése, amelynek segítségével a korábbi vásárlók egyedi és értékes ajándékot kapnak. Ennek köszönhetően úgy érezhetik, hogy a múltbéli vásárlásuk a jelenben is gyümölcsöző, és olyan exkluzív kedvezményekhez jutnak, amelyekhez az először vásárlók még nem férnek hozzá.

4. Ingyenes szállítás

A szállítási költség elengedése – vagy az árakba történő beépítése – az egyik legjobb vásárlást ösztönző technika. Persze ha a termék ára kevesebb, mint maga a szállítási költség, akkor az értékesítés veszteséges lehet, azonban a webáruház kezdeti szakaszában mégis elsőrangú lehetőséget jelent a forgalom növelésére.

Ha az ingyenes szállítás nem fér bele, akkor is érdemes legalább bizonyos kosárérték felett elengedni a szállítás díját.

5. Élő chat vagy chatbot

Napjainkban már alapvető elvárás a vásárlók részéről, hogy a webshopoknak egy-egy felmerülő kérdés esetén ne kelljen e-mailt írni, hanem egy chat felületen keresztül azonnal fel lehessen venni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

Két dologra tanácsos odafigyelni:

  1. Ha élő chatet használunk, akkor valóban legyen valaki, aki folyamatos elérhetőséggel kezeli azt. Így a vásárlási folyamat sokkal gördülékenyebb lesz, és a potenciális vevők sem érzik úgy, hogy átverték őket az “élő” kifejezéssel.
  2. Ha chatbottal dolgozunk, alaposan gondoljuk át a felhasználók fejében kavargó kérdéseket, illetve az azokra adott pontos válaszokat is. A visszatérő problémákból fakadó kérdéseket pedig felhasználhatjuk a konverzió optimalizálására.

6. Exit popup

Az exit popup akkor jelenik meg a látogatók számára, amikor éppen bezárnák a webshopot. Ez a marketing technika egy utolsó esélyt adhat arra, hogy a potenciális vásárlók a webshopban maradjanak, és tovább nézelődjenek a termékek között, vagy befejezzék a vásárlásokat.

Természetesen az exit popup nem lehet öncélú, ezért valamilyen megnyerő értéket kell adnia a látogatók számára, amely miatt valóban megéri vásárolniuk és az oldalon tölteni az idejüket.

A fenti eszközök segítségével hatékonyan növelhető a webshopok forgalma, hogy minél több látogató érkezzen, és minél több vásárlás történjen. Az online marketingben viszont soha nem kifizetődő a vakvilágba lövöldözni a különböző kampányokkal, ezért csakis tudatos tervezéssel és megfontolt döntéshozatallal lehet előrébb jutni. Ha webshop tulajdonosként a kampányok napi szintű szervezése helyett inkább a vállalkozásod szeretnéd vezetni, mindenképpen érdemes marketingügynökségek vagy szabadúszó szakemberek számára kiszervezni a feladatokat.

Fizetett tartalom (x)

Hozzászólások ()

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »