Több stratégiailag fontos vállalatot államosítottak Ukrajnában

Öt stratégiai jelentőségű vállalatot államosítottak Ukrajnában és az ukrán védelmi minisztérium felügyelete alá helyezték őket – közölte Olekszij Danyilov, az ukrán Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács (RNBO) titkára hétfői sajtótájékoztatóján.

A tisztségviselő megerősítette, hogy az Ukrnafta, az Ukrtatnafta, a Motor Szics, az AvtoKrAZ és a Zaporizstranszformator vállalatokról van szó, hozzátéve, hogy az öt cég elidegenítése a haditanács november 6-ai ülésén született határozat alapján és katonai szükségből történt. „A lefoglalt eszközök katonai vagyonstátuszt kaptak, kezelésük az ukrán védelmi minisztériumhoz került” – mondta Danyilov. A közlés szerint a hadiállapot lejárta után ezek a vagyontárgyak visszaadhatók tulajdonosaiknak, költségük megtéríthető.

Denisz Smihal miniszterelnök hétfői kijevi sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hogy az öt stratégiai vállalat a hét minden napján 24 órában dolgozik majd, hogy kielégítse az állam védelmi szükségleteit. A cégek részvényei katonai tulajdonba és a védelmi minisztérium irányítása alá kerültek – erősítette meg. Hangsúlyozta, hogy a részvények kényszerelidegenítéses állami tulajdonba vétele kizárólag a hatályos jogszabályok normái szerint történt.

A kormányfő rámutatott arra, hogy ennek az öt stratégiailag fontos vállalkozásnak olyan termékei vannak, amelyekre az ukrán hadseregnek elengedhetetlenül szüksége van. Biztosított afelől, hogy több lesz az államtól a megrendelés és a garancia; a vállalatokban rejlő lehetőségeket teljes mértékben ki fogják aknázni.

A szóban forgó cégekről bővebben

Az Ukrajinszka Pravda hírportál ismertetése szerint az Ukrnafta Ukrajna legnagyobb olajtermelő vállalata, amelyben Ihor Kolomojszkij üzletember eddig a részvények mintegy 42 százalékát birtokolta. Az Ukrnaftának a Naftohaz állami gázvállalat volt a többségi tulajdonosa 50 százalék és egy részvénnyel, a többi részvény kisbefektetők kezében volt.

Az Ukrtatnafta vállalat legfontosabb eszköze a kremencsuki olajfinomító, amelyet májusban orosz rakétatámadások működésképtelenné tettek. Részvényeinek mintegy hatvan százalékát Kolomojszkij és Hennagyij Boholjubov birtokolta, a többit a Naftohaz.

A Motor Szics a világ egyik legnagyobb repülőgép- és helikopter-hajtóműveket, valamint erőművi gázturbinákat gyártó vállalata, központja Zaporizzsjában található. Egészen a közelmúltig tulajdonosa Vjacseszlav Bohuszlajev volt, aki 2017-ben eladta a cég 56 százalékos részesedését a kínai Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment vállalatnak. A jogsértések – különösen a monopóliumellenes jogszabályok megsértése – miatt a Motor Szics részvényeivel folytatott tranzakciókat blokkolták, majd Bohuszlajevet idén október végén letartóztatták hazaárulás gyanújával.

Az AvtoKrAZ cég – amely a szökésben lévő Kosztyantin Zsevaho oligarcha pénzügyi és hitelcsoportjának része – nehézgépjárművek gyártásával foglalkozik, míg a Zaporizstransformator egy csődbe ment, transzformátor- és reaktorberendezéseket gyártó vállalkozás, melynek tulajdonosa Kosztyantin Hrihorisin volt – írta a hírportál.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »