A hónap kérdése: újraindul-e az Északi Áramlat?

Éves karbantartási munkálatok kezdődtek ma az Északi Áramlat (Nord Stream 1) nevű gázvezetéken, mely Oroszországból szállítja a gázt Németország felé.

Ez a már szintén megépült, de az ukrajnai orosz invázió miatt végül nem engedélyezett Északi Áramlat-2 mellett húzódó régebbi vezeték, egyben a legnagyobb, amely Németországot látja el.

Az Északi Áramlat és az Északi Áramlat-2 gázvezetékek. Forrás: MTVA

A munkálatok elvileg csak 10 napig tartanak, de a német – és számos más európai – kormány attól tart, hogy Moszkva az energiaválság elmélyítésének céljával teljesen leállítja a gázszállítást a ma kezdődő karbantartás után, ezzel pedig igen nehéz helyzetbe hoznák a német gazdaságot, mely már 2022. június 23-án a gázellátási vészhelyzeti terv második fokozatába lépett – azaz már az Északi Áramlat leállítása előtt sem volt probléma nélküli az ország gázellátása.

https://www.instagram.com/p/Cf3nB2Wo-Rk/

A  vezetéket üzemeltető Gazprom orosz állami energetikai óriáscég június közepén nagyjából 50 százalékkal csökkentette a Németországba szállított földgázmennyiséget. A közüzemi hálózati felügyelet (Bundesnetzagentur) adatai szerint az Északi Áramlat-1 vezetéken így alig 700 gigawattórának (GWh) megfelelő mennyiség érkezett napi szinten – ez a mennyiség a Gazprom korlátozása előtt még 1400 GWh felett volt, mától pedig bizonytalan ideig nulla lesz.

Szintén jelentősen csökkent az Ukrajna-Szlovákia-Csehország útvonalon érkező orosz gáz mennyisége, a német-cseh határon fekvő Waidhaus mérőállomáson regisztrált adatok szerint 600 GWh-ról 200 GWh-ra.

A hatóság legutóbbi, csütörtöki napi jelentés szerint az ellátási helyzet feszített, és nem zárható ki, hogy tovább romlik majd, de a piaci szereplők más forrásból tudják pótolni a kieső mennyiséget, bár jelentősen drágábban. A tározók feltöltése egyelőre zavartalanul folytatódik, a töltöttségi szint 62,9 százalékos. A zavartalan téli ellátáshoz októberre 80 százalékos, novemberre 90 százalékos töltöttségi szintet kell elérni.

Bár a korábbi években az éves karbantartás 10-12 napig tartott és időben befejeződött, a német gazdasági miniszter, Robert Habeck szavai alapján ezúttal nem lenne meglepetés, ha nem így történne.

„Az alapján a minta alapján, amit eddig láttunk, nem lenne túlságosan meglepő, ha felmerülne néhány kisebb technikai probléma, ami miatt az oroszok azt mondhatnák, hogy nem lehet újra üzembe állítani a vezetéket.” – nyilatkozta habeck még június végén.

hasonlóképpen nyilatkozott Klaus Müller, a Német Energiaszabályozó Hatóság vezetője is, szerinte sem lehet kizárni, hogy a gázszállítások politikai okokból nem fognak újraindulni.

Forrás: Euronews / CNBC / Instagram

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »