A Stellantis autógyártó csoport összefogott az LG Energy Solutionnal, hogy több elektromos autóba való akkumulátorral tudják ellátni az amerikai piacot.
A közös vállalkozás keretében egy új akkumulátor-üzem fog megépülni annak érdekében, hogy a Stellantis tartani tudja magát ahhoz a célkitűzéséhez, hogy 2030-ig az amerikai piacon történő autóeladásainak 40%-át már elektromos járművek tegyék ki. Európai szemmel nézve ez nem is olyan erős vállalás, hiszen Németországban például a BMW eladásainak már most a negyedét adják a hibrid és elektromos modellek, de az Egyesült Államokban jobban ragaszkodnak a hagyományos meghajtáshoz, a konkurens General Motors például október elején jelentette be, hogy 2025-től lesznek elérhetőek az új generációs nagy benzinmotorok – bármiféle hibrid hajtás nélkül.
A Stellantis új akkumulátor-üzeme a tervek szerint 2024 első negyedévében kezdené meg működését, az itt gyártott akkucsomagokat az amerikai, kanadai és mexikói üzemekben építenék be a csoport márkáinak következő generációs plug-in hibrid és teljesen elektromos modelljeibe.
A Stellantis a Fiat-Chrysler és a PSA egyesülésével jött létre 2021 januárjában, főbb márkái amerikai részről a Jeep, a Chrysler és a Dodge, olasz részről a Fiat, a Lancia, az Alfa Romeo és a Maserati, míg a francia PSA-csoport a Peugeot, a Citroen, a DS és a 2017-ben felvásárolt Opel márkákat képviseli.
A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.