Flottájának kétharmadát elveszítette a Norwegian

Az évek óta – már a koronavírus-járvány előtt is – nehézségekkel küzdő Norwegian Air Shuttle légitársaság bejelentette, hogy sikeresen lezárta szerkezetátalakítását, melynek keretében jelentősen csökkentette adósságait és megvált flottájának több mint kétharmadától.

A Norwegian volt az első olyan légitársaság, amely a fapados üzleti modellt a tengerentúli utazásokra is kiterjesztette és évekig működtetett olyan járatokat, melyek kevésbé frekventált repülőtereket használva juttatta át az utasokat az Atlanti-óceán másik partjára. A dolog szépséghibája csak az volt, hogy ezt az üzletágat sosem sikerült nyereségessé tenni, így a cég az egyébként jól működő Európán belüli hálózat ellenére folyamatosan veszteséget halmozott fel.

A koronavírus-járvány természetesen még nehezebb helyzetbe hozta a vállalatot, mely így nagyratörő tengerentúli terveinek feladására és a korábban 156 gépet számláló flottájának jelentős karcsúsítására kényszerült, az új üzleti modell már csak 51 gépet tartalmaz, tengerentúli úticélok nélkül.

Kép forrása: Norwegian

A légitársaság múlt héten jelentette be, hogy friss tőkét vont be 6 milliárd dán korona (mintegy 721 millió dollár) értékben, ezzel pedig teljesítették a Dublinban és Oslóban megindult csődeljárásokban a működés folytatásához szükséges tőkekövetelményeket. A cég tegnap újabb közleményt adott ki, miszerint az átstrukturálásnak köszönhetően a vállalat teljes adósságállománya a korábbi 80 milliárd dán koronás összegről 16-18 milliárdra csökkent.

A légitársaság tehát tovább küzd a túlélésért, de a befektetőket egyelőre nem hatották meg a teljes csőd elkerüléséről szóló hírek, a 2016 nyarán még 1000 euró (!) közelében forgó részvények ma alig több mint 1 eurót érnek.

A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.

Próbálja ki a tőzsdei kereskedést a Capital.com-nál!
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.  
Kockázati figyelmeztetés
Az ezzel a szolgáltatóval CFD-kereskedelmet folytató lakossági befektetők 78,77%-a veszteséget szenved. Gondolja át, hogy megéri-e megkockáztatnia a veszteséget. A különbözeti (CFD) ügyletekkel folytatott kereskedés kockázatos, és adott esetben a befektetett tőke teljes egészét is elveszítheti. A lehetséges veszteség nagysága a letét összegére korlátozódik.
A határidős OTC-instrumentumokkal végzett tranzakciók kockázatosak, és nemcsak nyereséget, hanem veszteségeket is eredményezhetnek. A múltbeli nyereség nem garantálja a jövőbeli nyereséget. Vegye igénybe a Capital.com képzési szolgáltatásait a kockázatok megértéséhez, még mielőtt kereskedni kezdene.
A Capital Com (UK) Limited egy Angliában és Walesben 10506220 cégjegyzékszám alatt bejegyzett társaság. A vállalat tevékenységét a brit pénzügyi felügyelet, a Financial Conduct Authority (FCA) engedélyezte és szabályozza 793714-es regisztrációs szám alatt.
A Capital Com SV Investments Limited egy HE 354252 cégjegyzékszám alatt bejegyzett ciprusi társaság. A vállalat a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság (CySEC) 319/17 szám alatt kibocsátott engedélye alapján és szabályozásának megfelelően folytatja tevékenységét. Capital Com SV Investments Limited, cégjegyzékszám: 354252, bejegyzett cím: 28 Octovriou 237, Lophitis Business Center II, 6. emelet, 3035, Limassol, Ciprus.

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »