A kereskedelem digitalizációja a fogyasztói szokásokat is átalakítja

A kereskedelem digitalizációjának egyre gyorsuló trendje, valamint a digitális bennszülött korosztály vásárlóerejének növekedése átalakítja a modern fogyasztói képet és egy új igényekkel rendelkező vásárlótípus megjelenését hozza magával, akiket a ZEN.com digitális pénzügyi szolgáltató „kényelmes hódítóknak” nevezett el, mégpedig azért, mert folyamatosan keresik a legkedvezőbb ajánlatokat, ugyanakkor kényelmesek is, a gyors és akadályoktól mentes vásárlási élmény alapkövetelményé vált számukra.

Mit tehetünk, ha meg akarjuk nyerni az új típusú fogyasztók szívét? Szakértők szerint elsősorban egyszerű, átlátható és könnyen használható értékesítési felületet kell létrehoznunk, mint a bet 365 fogadási oldalé, folyamatosan rendelkezésre álló ügyfélszolgálattal, egyszerű fizetési folyamattal és könnyen áttekinthető visszaküldési és pénzvisszafizetési szabályzattal.

Az otthon az új próbafülke

A „kényelmes hódítók” korlátoktól mentesen, szabadon és rugalmasan szeretnek vásárolni, nem jellemző rájuk az aggodalmaskodás, hogy egy webáruház visszaveszi-e a számukra nem megfelelő termékeket. Ha jobban belegondolunk, a trendet jól bizonyítja, hogy a visszaküldések száma a piac fejlődésével folyamatosan növekszik, olyannyira, hogy 2020-ban már minden második európai online vásárló küldött vissza terméket.

A visszaküldések magas számában vezető terület a fiatal korosztály számára fontos divatágazat, ahol igen sűrűn előfordul, hogy egy adott terméket különböző méretekben és változatokban rendelnek meg a fogyasztók, majd kiválasztják a legmegfelelőbbet, és a többit visszaküldik. A ZEN jelentése szerint a visszaküldések aránya a következő szegmensekben a legmagasabb:

  • ruházat és cipő (56%)
  • szórakoztató elektronika (42%)
  • kiegészítők, óra, ékszer (30%)

A fogyasztók nagyra értékelnek minden kiegészítő funkciót

Az új igényekkel rendelkező vásárlói típus számára már minimális annak jelentősége, hogy a webáruház, amelyből rendelnek, hol helyezkedik el földrajzilag. De a nemzetközi vásárlók a számukra vonzó ajánlatok mellett nagyra értékelnek minden kiegészítő – a kényelmüket szolgáló – funkciót is, mint például a helyi pénznemben, a további díjakkal, vámtarifákkal együtt feltüntetett végösszeg. Elsődleges szempont továbbá a megbízható fizetési mód rendelkezésre állása, az európai fogyasztók negyede azért nem vásárol online, mert félelmei vannak a tranzakciók biztonságával kapcsolatban. Fontos megjegyezni, hogy az aggályok mellett a tavaly 82%-os ütemben növekvő globális e-kereskedelmi piacon összesen 220 millió európai vásárolt.

Hűségprogramok és pénzvisszatérítés

Különösen az Egyesült Államokban örvendenek egyre nagyobb népszerűségnek a pénzvisszatérítéses kedvezményeket is tartalmazó kereskedelmi promóciók. Az úgynevezett cashback hűségprogramok különösen erős ösztönzést adhatnak az ügyfeleknek, hogy később is visszatérjenek az adott e-kereskedelmi cég weboldalára, de növelhetik a rendelés értékét is (piaci adatok szerint cashback promóciókkal 46%-kal növelhető az átlagos rendelési érték).

Az online vásárolt termékek esetében a gyári jótállás automatikus meghosszabbítása is támogathatja az ügyfélhűség kialakítását, különösen az olyan érzékeny elektronikus eszközök esetében, mint a számítógépek, táblagépek vagy az okostelefonok, amelyekből a statisztikák alapján minden negyedik fogyasztó negyedévente vásárol egyet. Az amerikai vásárlási szokásokkal és az online kereskedelem térhódításával korábbi cikkünkben is foglalkoztunk.

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »