Brexit: egy rövid vámvizsgálat is közlekedési káoszt okozna

A legfrissebb hatástanulmány szerint már az is csaknem egyhetes torlódásokat okozhatna a legforgalmasabb angliai kompkikötőbe, Doverbe vezető utakon, ha a brit EU-tagság megállapodás nélküli megszűnése esetén egy percnél alig hosszabb ideig tartó vámvizsgálatnak vetnék alá a kontinensre átkelő teherjárműveket.

A patinás University College London (UCL) egyetem által a brit közlekedési minisztérium számára összeállított hatásvizsgálati jelentés szerint járművenként 40 másodpercnyi átlagos vámvizsgálati idő még nem befolyásolná a doveri várakozási időt. Egypercnyi vizsgálat azonban már 6-8 órás torlódást okozna kedden, szerdán és csütörtökön, a legforgalmasabb három napon, 70 másodperces vámellenőrzés esetén pedig 1200-2724 közé lenne tehető a feltorlódó kamionok száma, és ez már hatnapos várakozást jelentene.

A Financial Times által megszerzett, a londoni gazdasági napilap online kiadásán kedden ismertetett tanulmány szerint az a kamionos, aki ebbe a sorba hétfőn beáll, szombat délután jutna át a kontinensre.

Korántsem ez az első figyelmeztetés arra, hogy ha a brit EU-tagság a Brexit feltételeiről szóló megállapodás nélkül szűnik meg, és emiatt tételes vámvizsgálatok kezdődnének az EU-val folytatott kereskedelemben, az komoly forgalmi fennakadásokkal járhat.

A patinás Imperial College London egyetem nemrégiben elvégzett vizsgálata kimutatta, hogy ha a francia oldalon minden egyes teherjárművet négypercnyi vámvizsgálatnak vetnek alá, az a brit oldalon, a Dover kikötőjébe vezető autópályán csúcsidőben 47 kilométeres torlódást okozna.

A brit kormány hatásvizsgálatai azt mutatják, hogy a vámellenőrzések hirtelen bevezetése okozta fennakadások akár hat hónapig is jelentősen korlátozhatnák a két legnagyobb angliai exportkikötő, Dover és a közeli Folkestone kapacitásait.

A doveri kikötő látképe

A brit üzleti szektor szereplői a beérkező szállítmányok esetleges késedelme okozta komoly veszteségek kockázataira is felhívták már a figyelmet.

A japán Honda autóipari konglomerátum brit érdekeltségének szakértői a londoni alsóház nemrégiben tartott meghallgatásán elmondták: a cég angliai üzeméhez hétpercenként érkeznek a kamionok az uniós beszállítóktól származó részegységekkel, és a raktárakban mindössze egynapi termeléshez szükséges készlet van. A Honda szakértői szerint ha a kontinensről érkező részegység-behozatalt vámvizsgálatnak kell alávetni, a beszállítási folyamat ebből eredő minden negyedórányi késedelme 850 ezer font halmozott éves veszteséget okozna a cégnek a tovagyűrűző fennakadások miatt.

A brit kormány a múlt év végén bejelentette, hogy kompkapacitásokat bérelt arra az esetre, ha nem lépne érvénybe a Brexit feltételrendszeréről szóló megállapodás, és emiatt fennakadások keletkeznének a nagy-britanniai áruellátásban. A közlekedési minisztérium 107,7 millió font (több mint 38 milliárd forint) értékben a francia Brittany Ferries, a dán DFDS és a brit Seaborne Freight hajózási társaságokkal kötött szerződést havi félmillió tonna pótlólagos kapacitás biztosítására. Ez heti négyezer kamion szállítására elegendő pótkapacitást jelent.

A cél az, hogy ha a megállapodás nélküli Brexit miatt Doverben fennakadások támadnának, legyen készenlétben elegendő kapacitás a forgalom átirányítására más nagy-britanniai kikötőkbe.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »