Folytatódik a média cenzúrája Törökországban

A török médiafelügyelet (RTUK) felfüggesztett két televíziós műsort, mert bírálták Recep Tayyip Erdogan elnököt – jelentette a Hürriyet című török napilap csütörtökön.

A kormánykritikus Halk TV egyik beszélgetős műsorának öt adása marad el, a Fox TV hírműsora pedig 3 napos felfüggesztést kapott – írja a Hürriyet az RTUK szerdai döntésére hivatkozva. A műsorszolgáltatók pénzbírságot is kaptak.

A Fox TV egyik műsorvezetője, Fatih Portokal december elején szóvá tette az ellenzékre nehezedő nyomást, és azt mondta, az emberek már békésen sem mernek tiltakozni a földgáz árának emelkedése miatt. Megkérdezte azt is, hogy vajon hány ember merne emiatt akár az utcára is kimenni.

Erdogan erre válaszában a műsorvezetőre utalva – akinek a vezetékneve narancsot jelent – azon élcelődött, hogy “egy narancs vagy valami citrusféle” hívja az embereket utcára. “Tudd, hogy hol a helyed, máskülönben kapsz egy tockost ettől a nemzettől!” – közölte az elnök, és hozzátette, bízik benne, hogy “a bíróság majd móresre tanítja az ilyen embereket”.

A Halk TV egyik decemberi beszélgetős műsorában feltűnt továbbá a két, Törökországban ismert komikus, Metin Akpinar és Mujdat Gezen is, akik a demokrácia hiányosságairól beszéltek Törökországban. A színészek ellen az elnök megsértése miatt indult vizsgálat, és egy hétfői döntés értelmében nem hagyhatják el az országot.

A 2016-os puccskísérlet óta a török kormány számos újságírót záratott börtönbe, és több tucat sajtóorgánumot szüntetett meg.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

Piaci körkép: kitörés határán a DAX index

A DAX helyzete nem sokat változott tegnaphoz képest, de van esély az index kitörésére eddigi kereskedési sávjából, miután ismét ennek felső határát teszteli. Ezt a területet az overbalance-szerkezet felső határa is jelöli, így áttörése trendfordulóra utalhat.

Read More »