Finnországban már épül az Északi Áramlat-2

Finnországban megkezdődött az Oroszországot Németországgal összekötő Északi Áramlat-2 földgázvezeték tengeri szakaszának lefektetése – közölte szerdán a kivitelezésre és a vezeték üzemeltetésére alapított projekttársaság, a Nord Stream 2 AG.

A RIA Novosztyi hírügynökség által ismertetett közlemény szerint a Solitaire hajó a Finn-öbölben kezdte meg a csőfektetéssel kapcsolatos munkálatokat, amelyeket megszakítás nélkül folytatnak majd. A biztonsági intézkedéseket előzetesen a finn környezetvédelmi ügynökséggel és a határőrizettel egyeztették, a csőfektetés a finn hatóságok ellenőrzése alatt folyik.

Az Északi Áramlat-2 mintegy 9,5 milliárd eurós projekt, annak keretében két új, összesen évi 55 milliárd köbméter – a már meglévő vezetékpárral azonos – szállítási kapacitású vezetékkel bővítik a Balti-tenger fenekén húzódó Északi Áramlatot, amelynek kiindulási pontja az oroszországi Viborg, és a németországi Greifswaldig tart.

Az Északi Áramlat-2 vezetékpár kiépítésével Oroszország elvileg kiiktathatná Ukrajnát mint tranzitországot, és egyetlen útvonalra terelhetné át az Európának szánt orosz gázszállítmányok 80 százalékát, egyúttal domináns helyzetbe kerülne a német piacon, mert részesedését 40 százalékról több mint 60 százalékra emelné.

Az Északi Áramlat-2 Ukrajnának fájhat a legjobban

Dániától távolabb kerülhet az Északi Áramlat-2 nyomvonala

Vlagyimir Putyin orosz elnök finn hivatali partnerével, Sauli Niinistövel augusztus 22-én Szocsiban folytatott tárgyalása után kijelentette: biztosra veszi az Északi Áramlat 2 földgázvezeték megépülését, mert arra Európának szüksége van. Szavainak alátámasztására elmondta, hogy a Gazprom tavaly 13 százalékkal növelte gázszállításit, miközben az európai lelőhelyek kimerülőben vannak.

Elmondása szerint Moszkva kész a konkurenciaharcra az európai piacért, de hangsúlyozta, hogy ennek a versenynek tisztességesnek kell lennie. Putyin augusztus 18-án tárgyalt Angela Merkel német kancellárral Mesebergben, ott is megerősítette, hogy az orosz földgáz ukrajnai tranzitja az Északi Áramlat 2 megépítése után is megmarad. A The Wall Street Journal ugyanezen a napon közölte azt az értesülést, amely szerint Washington szankciócsomagot készít elő a csővezeték ellen.

A július 11-i brüsszeli NATO-csúcs előtt Donald Trump amerikai elnök bírálta a német kormányt az Északi Áramlat-2 megépítése miatt, úgy fogalmazott, hogy Németország „túsza” Oroszországnak. Donald Tusk, az Európai Tanács elnöke elismerte, hogy komoly nézeteltérések vannak Európán belül is az Északi Áramlat 2 kérdésében. Aláhúzta: véleménye szerint a gázvezeték megépítése hiba, amely nem szolgálja az EU stratégiai érdekeit vagy biztonságát.

Az Északi Áramlat 2 orosz, finn, svéd, dán és német területi vizeken halad majd keresztül, a csőfektetési engedélyt a Nord Stream 2 AG Dánia kivételével az összes érintett országtól beszerezte. A Gazprom áprilisban közölte, hogy nem zárja ki az Északi Áramlat-3 földgázvezeték megépítését sem.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »