Salvini tovább szigorítana az olasz kikötőkben

A Földközi-tengeri nemzetközi katonai műveletek hajóit is ki akarja tiltani az olaszországi kikötőkből Matteo Salvini olasz belügyminiszter az után, hogy az EuNavfor Med egyik hajója 106 tengeren megmentett migránst a szicíliai Messina kikötőjében tett partra.

Az után, hogy „leállította” a nem kormányzati szervezetek (NGO) hajóit, ugyanezt kívánja tenni a Földközi-tengeren jelenleg aktív katonai műveletek hajóival, ha migránsokat mentenek és Olaszországba akarják őket vinni – írta közösségi oldalán Matteo Salvini közösségi oldalán.

Az EU-belügyminiszterek csütörtöki találkozóján Innsbruckban azt az olasz kérést tűzöm napirendre, hogy „zárjuk le az olasz kikötőket a nemzetközi missziók hajói előtt” – fogalmazott Matteo Salvini. Hangsúlyozta, hogy az utóbbi öt év római kormányai (vagyis a korábbi balközép vezette olasz kormányok) elkötelezték magukat arra, hogy ezek a hajók a migránsokat Olaszországban „rakodják ki”, „de a mi kormányunkkal megváltozott a helyzet és a következőkben még inkább változik majd”.

Salvini bejelentésével arra reagált, hogy a földközi-tengeri EuNavfor Med európai katonai művelet egyik ír hadihajója 106 migránst tett partra szombat este a szicíliai Messina kikötőjében. A migránscsoport a líbiai tengerparton fekvő Garabulli városából indult útnak egy gumicsónakkal. Tizenhat óra utazás után a Samuel Beckett nevű ír hadihajó nyújtott segítséget nekik, amely a Máltához tartozó tengeri mentési zónában vette fedélzetre a migránsokat és automatikusan az olaszországi partokra vitte őket.

Földközi-tenger, 2018. június 30.
Európába igyekvő afrikai illegális bevándorlók mentőmellényt kapnak, mielőtt átszállnak a Proactiva Open Arms spanyol nem kormányzati szervezet Open Arms hajójának mentőcsónakjába gumicsónakjukból a Földközi-tengeren, Líbia partjai előtt 2018. június 30-án. Az Open Arms 60 migránst vett a fedélzetére, hogy Olaszországba vigye őket, jóllehet Matteo Salvini olasz belügyminiszter lezárta az olasz kikötőket a migránsokat szállító úgynevezett mentőhajók előtt. (MTI/AP/Olmo Calvo)

Az EuNavfor Med vagy más nevén Sophia-művelet a Földközi-tengeren aktív haditengerészeti művelet, amely 2015 nyarán indult: elsődleges feladata a Líbiából kiinduló embercsempész hálózatok megsemmisítése. Ugyanebben az évben a Matteo Renzi vezette római kormány megerősítette, hogy Olaszország befogadja  az EuNavfor Med hajói megmentette migránsokat. Azóta a Sophia-művelet hajói, mentés esetén, kivétel nélkül Olaszországba szállították a migránscsoportokat.

További intézkedésként tíz euróval csökkenteni készül az Olaszországban tartózkodó migránsok ellátására jelenleg naponta és fejenként fordított 35 eurós összeget Matteo Salvini olasz belügyminiszter, és számításai szerint a kormány ezzel évente összesen félmilliárd eurót megtakaríthatna. Matteo Salvini azt mondta, hogy Olaszország költi a legtöbbet a migránsokra, sajtóforrások szerint mindazonáltal Finnországban naponta majdnem 50 euróba kerül a bevándorlók fejenkénti ellátása, Németországban szintén 35, Franciaországban pedig valamivel több mint 20 eurót költenek erre a célra.

Az olaszországi kikötők felett rendelkező Danilo Toninelli olasz infrastrukturális miniszter, a kormánypárt Öt Csillag Mozgalom (M5S) politikusa Twitter-fiókján bejegyezte: a Renzi-kormány „őrült” európai megállapodása kötelezte most Olaszországot a hadihajó befogadására. „Renzi elárulta Olaszország érdekeit, eddig betartottuk a szabályokat, de most megváltoztatjuk ezeket” – írta Toninelli hangsúlyozva, hogy a migráció nem terhelheti kizárólag Olaszországot.

A június elején felállt új olasz kormány első intézkedése az olaszországi kikötők lezárása volt a nem kormányzati szervezetek mentőhajói előtt.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »