A kávé héja mentheti meg a kávétermesztőket

A kávéfogyasztásban jelentkező új trenddel magyarázzák azt a jelenséget, melynek következtében a kávébab korábban kidobott héja ma már ötször többet ér a belsejénél. A Starbucks is lát pénzt az új trendben, máris felvette menüjébe az új italt.

Több mint 10 éve egy salvadori kávétermesztő, Aida Battle rájött, hogy a kávé héjából is lehet finom italt készíteni. Ezen felismerés előtt a héjakat pusztán kidobálták, vagy a legjobb esetben is a trágyázás egyik olcsó összetevőjeként hasznosították újra. Mára azonban a „melléktermék” ára ötször magasabb, mint a kávébabé.

Felkapták a multik is

Ez annak fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a kávébab ára az elmúlt két évben jelentősen csökkent, a kávéhéjat pedig olyan nagy multinacionális kávézóláncok is felkapták, mint a Starbucks vagy a Nestlé által futtatott Blue Bottle Coffee, ami értelemszerűen felfelé hajtja az árakat.

Battle felfedezését követően a héjból és édesítőkből előállított italt a kávé egy új ízeként kezdték kezelni. Annak függvényében, hogy hol termett, papaya vagy zöldalma ízesítéssel is rendelkezhet. Alacsony a koffeintartalma és tele van antioxidánsokkal, ráadásul a szárításon kívül semmilyen más jellegű feldolgozást nem igényel.

„Először nyúlunk a kávé gyümölcséhez, melyet általában nem szoktak italkészítésre felhasználni” – mondta Guillermo Reffreger, a Starbucks mexikói kávénagykövete. Reffregger számára a gyümölcsös ízek mellett a héjnak a juharszirupra, vagy barnacukorra emlékeztető édessége az, ami ideálissá tette arra, hogy helyet kapjon a Starbucks menüjében.

Egy eszköz a válság áthidalására

A Battle-höz hasonló termesztők a kávétúltermelés okán megjelent árcsökkenést súlyos krízisként élik meg. A kávé jelenlegi fontonkénti felvásárlási ára 1,20 dollár körül mozog, ezzel szemben a külső burok ugyanezen mennyiségére 7 dollárt fizetnek a vevők, így amennyiben trend tartós marad, a kávéhéj eladása ellensúlyozhatja a kávébab árcsökkenése miatti bevételkiesést.

Előfordulnak persze ezzel kapcsolatban óvatosságra intő vélemények is, hiszen könnyen előfordulhat, hogy a héj ára is zuhanásnak indul, amennyiben fogyasztása pusztán múló divathóbortnak bizonyul. Ugyan a kételkedés nem megalapozatlan, mivel jelentős mennyiséget még nem sikerült eladni a kávéburokból, de az is igaz, hogy egyébként, mint értéktelen melléktermék a kukában végezné, így ha lehet belőle pénzt csinálni, az mindenki számára kedvező, még az ártól függetlenül is.

Forrás: Latin American Post / Bloomberg

Felkapott hírek

Friss hírek

Jó esély van ma egy tőzsdei Fekete Péntekre

Tegnap közel 1.200 pontot esett az amerikai Dow Jones, annak ellenére, hogy az index napközben még próbálkozott az emelkedéssel. Az éjjel újabb negatív hírek érkeztek a koronavírussal kapcsolatban, így ma is -600 pontos nyitás várható, ráadásul jön a hétvége, ami tovább erősítheti a kockázatkerülést a piacokon.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás