Kína a felére csökkentené az autók importvámját

A témát közelebbről ismerő forrásokra hivatkozva a Bloomberg News arról számolt be csütörtökön, hogy a kínai kormány az autók importvámját a jelenlegi 25 százalékról 15 százalékra, vagy még alacsonyabbra, 10 százalékra szállítaná le.

Az idézett források szerint akár már a jövő hónapban megszülethet a végső döntés az új importvámról.

Április elején a kínai Davosként is emlegetett nemzetközi konferencián, a Boao Fórum Ázsiáért (BFA) elnevezésű tanácskozáson Hszi Csin-ping kínai elnök már megpendítette az importvám csökkentésének lehetőségét. A tervezett intézkedés mögött részben az áll, hogy tompítsák az Egyesült Államokkal kialakult feszültséget.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Donald Trump amerikai elnök egyik legfőbb panasza az, hogy Kína óriási többletet – csak tavaly 375 milliárd dollárt – halmozott fel a kétoldalú kereskedelmi forgalomban.

Az elnök előszeretettel hozza fel példaként és használja a kínai „protekcionista” kereskedelmi politika ostorozására azt, hogy Kínában 25 százalékos vámot vetnek ki az importált autókra, míg az Egyesült Államokban csak 2,5 százalékot.

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »