A bevándorlás szigorítása mélyebb illegalitásba kényszerítené a munkavállalókat

„Újkori rabszolgaság” kialakulásával fenyegetne az alacsony szakképzettségű bevándorlók munkavállalására ráutalt amerikai vállalatok körében, ha az amerikai kormány drasztikusan megszigorítaná a bevándorlási szabályokat – áll a Verisk Maplecroft globális vállalati kockázatkezelési tanácsadó cég csütörtökön Londonban ismertetett tanulmányában.

A ház szerint ennek a kockázata az amerikai mezőgazdasági, építőipari és vendéglátó szektorban a legnagyobb, mivel ezek az ágazatok függnek a leginkább az alacsony bérezésű, nem egyszer bejelentés nélkül foglalkoztatott migránsok munkájától.

A probléma súlyosságának illusztrálására a cég grafikus kimutatást állított össze, amely szerint például Kalifornia államban a teljes munkaerő 9 százalékát adják a nem bejelentett állásokban dolgozó külföldiek. Nevadában 10,4 százalék, Texasban 8,5 százalék, Floridában 6,2 százalék ez az arány.

A Verisk Maplecroft szakértői szerint a bevándorlási, illetve kitoloncolási szabályok szigorítása csak még mélyebben az illegalitásba kényszerítené e munkavállalói réteget, az amerikai-mexikói határra tervezett fal pedig az embercsempészek által követelt díjat növelné, még nagyobb eladósodásba sodorva és kizsákmányolásnak kitéve a migráns munkaerőt.

A tanulmány külön kiemeli a világkereskedelemben továbbított árutömeg 80 százalékát fuvarozó tengeri kereskedelmi flották személyzetének veszélyeztetettségét, és hangsúlyozza, hogy e kategóriában nemcsak az amerikai bevándorlási szigorítások jelentenek kockázatot. Németországnak például négyezer nagy befogadóképességű tengeri teherhajója van, de a flotta 80 százalékát kedvező adókörnyezetet kínáló külföldi országokban jegyezték be. Ez azt jelenti, hogy ezeken a hajókon kevésbé szigorú a tengerészekre vonatkozó munkajogi szabályok érvényesítése.

A Verisk Maplecroft adatai szerint – tonnakapacitás alapján számolva – a világ tengeri kereskedelmi hajóállományának 40 százaléka Panamában, Libériában és a Marshall-szigeteken van bejegyezve, és ezek az országok egyaránt magas kockázatúként szerepelnek a cég tengerészeti munkajog-érvényesíthetőségi indexében.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »