Hivatalosan is vége az orosz-török mosolyszünetnek

Vlagyimir Putyin orosz államfő kedden jóváhagyta a Török Áramlat gázvezeték építéséről szóló törvényt, ezzel hivatalosan is véget ért a két ország közötti mosolyszünet, melyet egy orosz katonai gép török határon történt lelövése okozott.

Oroszország tavaly október 10-én kötött megállapodást a vezeték létrehozásáról Törökországgal. Az építési munkálatok idén kezdődnek és a vezeték várhatóan 2019 utolsó napjaiban már földgázt továbbít.

A Török Áramlat gázvezetéknek két szárazföldi és egy tengeri szakasza lesz, ez utóbbi csaknem 920 kilométer hosszú, építését a Gazprom finanszírozza és egy decemberben kötött megállapodás értelmében a svájci Allseas Group lesz a kivitelező.

A két szárazföldi vezeték egyike kizárólag Törökországot látja el földgázzal, ennek a kapacitása évi 15,75 milliárd köbméter és 100 százalékban a Botas török állami kőolaj- és gázvállalat tulajdona lesz.

A másik szárazföldi vezeték Európába szállítja az orosz földgázt Törökországon át, ennek a 180 kilométer hosszú szakasznak 50-50 százalékos tulajdonosa a Gazprom és a Botas.

Orosz részről többször hangsúlyozták, hogy az új gázvezeték nem váltja ki teljesen az Ukrajnán át történő gáztranzitot, de jelentősen csökkenti annak kockázatát. Vlagyimir Putyin orosz elnök 2014 decemberében jelentette be, hogy Oroszország eláll az – egyébként szintén az ukrajnai tranzit elkerülését szolgáló – európai gázvezetékrendszer, a Déli Áramlat megvalósításától, mivel az államfő szerint az Európai Unió akadályozta annak kiépítését.

Putyin ezután azt közölte, hogy Oroszország inkább Törökország felé viszi az orosz gázt, a terv megvalósítását azonban előbb a gázár miatti viták nehezítették, majd Moszkva felfüggesztette a projektet, miután a török légierő 2015 novemberében lelőtt egy orosz vadászbombázót.

A gázvezetékről szóló tárgyalások tavaly nyáron indultak újra, miután a török államfő bocsánatot kért az incidens miatt, augusztusban pedig az orosz és a török elnök megállapodott a projekt újjáélesztéséről.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »