Teljes a káosz a londoni metrósztrájk miatt

A várakozásoknak megfelelően teljes felfordulást okozott hétfőn a londoni metróhálózat alkalmazottainak előző este kezdődött huszonnégy órás sztrájkja, amellyel a szakszervezetek a metróállomások jegypénztárainak bezárása és a leépítések ellen tiltakoznak. A közlekedési dolgozókat képviselő két szakszervezet, az RMT és a TSSA hétfő estig hirdette meg az akciót, de a forgalom várhatóan csak kedd reggelre áll helyre.

A londoni tömegközlekedésért felelős városházi cég, a Transport for London (TfL) adatai szerint a 402 kilométeres londoni metró 270 állomásából hétfőn 114 zárva maradt, és további 75 állomáson a szerelvények nem álltak meg. A hálózat tizenkét fővonalából néhány részlegesen működött ugyan, de a legforgalmasabb belvárosi szakaszokon hétfőn gyakorlatilag nem volt metróforgalom.

A sztrájk a napi átlagos utasszám alapján több mint négymillió londonit érint. Csak a londoni City pénzügyi központjába naponta 350 ezren utaznak tömegközlekedési eszközökkel, óriási többségük metróval.

A TfL 150 metrópótló autóbuszt állított forgalomba hétfőn, köztük több régi, nyitott hátsó peronú klasszikus Routemaster modellt, amelyeket manapság már csak városnéző körutakra használnak. A buszközlekedést is akadályozta azonban a jelentősen megnövekedett autóforgalom, és a belvárosba vezető útvonalakon reménytelennek tűnő torlódások alakultak ki.

A legnagyobb forgalmú londoni vasúti és metrócsomópontot, Clapham Junction állomást – ahol évente 30 millió utas fordul meg – hétfőn a sürgősségi szolgálatoknak evakuálniuk kellett a felgyülemlett óriási tömeg miatt.

A munkáltató és a szakszervezetek közötti vita tárgya az, hogy a TfL az elmúlt években a legtöbb londoni metróállomáson bezárta a jegypénztárakat, azzal az indokkal, hogy az elektronikus bérletek bevezetése óta e pénztárakat szinte már senki nem használta jegyvásárlásra. A szakszervezeti adatok szerint a metróhálózat állomásainak alkalmazottai közül eddig 838-at bocsátottak el. A cég évi 50 millió font (18 milliárd forint) megtakarítást vár az intézkedéstől.

A pénztárbezárási programot Boris Johnson, London előző polgármestere, a konzervatív párti brit kormány jelenlegi külügyminisztere indította el. Utódja, a munkáspárti Sadiq Khan, akit tavaly választottak London polgármesterévé, elrendelte a pénztárak bezárásának utólagos hatásvizsgálatát, és az erről december elején kiadott jelentés „komoly problémákat” állapított meg, de a pénzárak újbóli kinyitását a jelentést készítő szakértők sem javasolták.

Sadiq Khan hétfőn a BBC rádiónak nyilatkozva „teljesen szükségtelennek” nevezte a metrósztrájkot. Kijelentette: a nézeteltéréseket a tárgyalóasztal mellett lehet a leghatékonyabban megoldani.

Forrás: MTI

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »