Nem tudja eladni óriásgépeit az Airbus, döglődik a piac

A francia repülőgépgyártó cég megerősítette, hogy csökkenti az A380-as modelljének gyártását, mert egyelőre nem találnak elég vevőt az óriásgépekre.

Rossz híreket kapnak a héten az Airbus befektetői, pár napja a helikoptergyártó részlegük esett el egy lengyel megbízástól, most pedig az A380-as gépek gyártásának csökkentéséről jött egy bejelentés, jelenleg átlagosan havi 2,5 ilyen típusú gépet szerelnek össze, ezt a számot azonban 2018-tól havi egy darabra csökkentik.

Az óriásgépek piacának némileg téves felmérése nemcsak az Airbust, hanem a konkurens Boeing vállalatot is sújtja, mivel az egyes típusok nyereségessége leginkább attól függ, hogy mennyire sikerül befuttatni a típust. Az első példányokat ugyanis borzalmasan drága legyártani, majd ahogy a sorozatgyártás beindul és gyűlnek a tapasztalatok, úgy lesznek a gyártási költségek egyre alacsonyabbak.

A fentiek alapján a nyereséges gyártás mind az A380-asnál, mind a konkurens Boeing 787-esnél kétséges, hogy valaha elérhető lehet.

Fabric Bregier, az Airbus vezérigazgatója idén júliusban úgy nyilatkozott, hogy nagyon pici az óriásgépek piaca és az új vevők megtalálása a vártnál hosszabb ideig tarthat – azaz lefordítva: döcögnek az eladások. Ráadásul a korábban már beérkezett megrendelésekből is lemondásra került néhány, például az Air France és a Quantas légitársaságok törölték rendeléseiket.

Airbus A380 - Kép forrása: Airbus

Airbus A380 – Kép forrása: Airbus

Annak ellenére, hogy az utasok körében pozitív fogadtatásra talált az A380-as, a légitársaságok mégis inkább a kisebb, gazdaságosabban üzemeltethető és több reptéren használható modelleket rendelik, az óriásgépekre nem igazán alakult ki kereslet. 

Ezt a hozzáállást igazolja az a trend is, hogy néhány légitársaság már a tengerentúli járatok üzemeltetésénél is a kisebb-közepes méretű gépekkel képzeli el jövőt, ilyen az Airbus által gyártott A321 neo vagy a Boeing 737 Max 8 típusa.

Forrás: CNBC / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »