Fiat-Chrysler botrány: a németek az EB-hez fordultak

A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMVI) a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezés használatára hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál a WirtschaftsWoche értesülése szerint.

A lap birtokába került levél szerint a BMVI a károsanyag-kezelés kikapcsolására alkalmas tiltott berendezés használatára vonatkozó bizonyítékokról is tájékoztatta a bizottságot. A levél az első olyan hivatalos dokumentum, amely a Volkswagen csoporthoz nem tartozó autógyártót vádol meg az emissziós értékek tudatos és szisztematikus manipulációjával.

A minisztérium a KBA (Kraftfahrtbundesamt) szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján konkrétan a kipufogógáz-visszacsatolás kikapcsolását és a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztító ciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál. „Németország nem osztja az olasz felügyelet azon nézetét, miszerint a kikapcsolásra a motor védelmében lenne szükség” – szögezi le a BMVI olasz hatóságnak is megküldött levele.

A KBA az idén májusban adott hangot először gyanújának egy Fiat 500X modell vizsgálatát követően. Később további négy modellt, két másik Fiat 500X-et, valamint egy Fiat Doblo és egy Jeep Renegade modellt is ellenőrzése alá vont a hatóság. „A vizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy a tesztelt járműveknél teljesen azonos módon emelkedett meg a nitrogén-oxid kibocsátás …, akár a határérték 9-15 szeresére is” – írja a dokumentum.

A Fiat a WirtschaftsWoche megkeresésére nem kommentálta a BMVI állításait, közölte viszont, hogy a szóban forgó CFA-modellek „megfelelnek a rájuk vonatkozó emissziós előírásoknak”.

Forrás: MTI

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »