Titokban gyűjtöttek adatokat a telefonfülkékben

A Buzzfeed riportja, miszerint egy magáncég Bluetooth-jeladókat helyezett el New Yorkban a Városháza beleegyezésével, rávilágít az amerikaiak adatvédelemmel kapcsolatos érzékenységére.

A Titan, egy amerikai reklámügynökség, amely a telefonfülkékben megjelenő hirdetéseket kezeli New York-ban, ötszáz Bluetooth-jeladót helyezett el a fülkékben, tudta meg a Buzzfeed New York város Információs Technológia és Telekommunikációs osztályától.

Ezek a Bluetooth jeladók képesek kapcsolatba lépni a hozzájuk közel kerülő mobiltelefonokkal, amennyiben azokon a Bluetooth funkció be van kapcsolva. A jeladó gyártója, a Gimbal szerint ezáltal a cégek úgy tudnak kommunikálni a vásárlóikkal, hogy azok helyét pontosan ismerik, így személyre szabott üzeneteket tudnak nekik küldeni, amikor visszatérnek az üzletükbe, illetve fel tudják hívni a figyelmüket különleges akciókra. A Streetfight nevű, lokációs marketinggel foglalkozó magazin szerint azonban a jeladók igazi értéke nem az azonnali idejű marketingben rejlik, hanem abban, hogy amennyiben a telefonon egy cég applikációját letöltötték, az adott cég a vásárlókat később sokkal pontosabban tudja megcélozni annak alapján, hogy mikor hol tartózkodtak.

Bár volt olyan publikáció, amely kijelentette, hogy a Buzzfeed riportja utáni felháborodás túlzott volt (hiszen a jeladók csak akkor tudnak kommunikálni a mobiltelefon-tulajdonosokkal, ha azok a beleegyezésüket adták SMS vagy push-notifikáció fogadására), több amerikai lap felháborodásának adott hangot, hogy New York városa nem kérte a városlakók beleegyezését a jeladók telepítéséhez, illetve, nem is közölték, hogy a jeladók telepítése megtörtént. A közhangulat jól mutatja, hogy az amerikaik sokkal érzékenyebbek az adatvédelemre a Nemzetbiztonsági Ügynökség adatgyűjtésével kapcsolatos hírek kiszivárogtatása óta.

A riport megjelenése után pár órával a New York-i városháza felkérte a Titan reklámügynökséget, hogy távolítsák el a Bluetooth jeladókat a telefonfülkékből.

Németh Anna

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »