Csökkentenék az óriásplakátok számát

Novembertől új szabályok vonatkozhatnak az óriásplakátokra és egyéb reklámfelületekre. Renáta Zmajkovičová és Igor Choma (mindketten Smer) ugyanis november 1-től léptetné életbe az építkezési törvény ezzel kapcsolatos módosítását.

A javaslatra a napokban bólintott rá a parlament alkotmányjogi bizottsága, a plénum szeptemberi ülésszakának egyik témája lesz. Az új szabályozás némiképp átértelmezné a jelenlegi fogalmakat, ugyanis nagyság alapján három csoportba osztaná a reklámfelületeket. Az első csoportba tartoznának azok az építmények, amelyek reklámfelülete legfeljebb 3 négyzetméteres. A második csoportba a 3–20 négyzetméter közötti felületek kerülnének, a harmadikba pedig a 20 négyzetméter felettiek. Azok a jelenlegi óriásplakátok, amelyek nem esnek az építési törvény hatásköre alá, mivel nincsenek a földhöz rögzítve, a javaslat szerint reklámépítményeknek minősülnek. Zmajkovičová és Choma az utak mentén is kevesebb óriásplakátot akar. 100 méteres védősávot jelölnének ki, vagyis a települések határain kívül az utak mentén, valamint az autópályák és a nemzetközi közlekedésben érintett elsőrendű utaknál csak az úttesttől 100 méteres távolságban lennének elhelyezhetők a reklámfelületek. Azokat a jelenlegi felületeket, amelyek ezen a sávon belül találhatók, két éven belül el kell tüntetni – javasolja a tervezet. Érdemes lenne inkább megvárni az építési törvény készülő kormánymódosítását, véli Pavol Hrušovský. A KDH képviselője szerint ugyanis ezt a területet is érinteni fogja. Zmajkovičová és Choma nem akar várni: szerintük kérdéses, mikorra várható a kormány javaslata, még annak ellenére is, hogy erre az évre ígérik. A kormánytervezet augusztusban került tárcaközi egyeztetésre. Elmondásuk szerint megegyeztek a Smeren belül, hogy ha a kormányjavaslat ugyanazt tartalmazná, mint az ő tervezetük, akkor az ő módosításuk a kormányjavaslat életbe lépésekor automatikusan érvényét veszti. Zmajkovičová két éve még szigorúbb szabályokat szeretett volna elfogadtatni – gyakorlatilag száműzte volna a plakátokat az utak mellől, komoly érvágást okozva a hazai reklámpiacnak. Elképzelését akkor a smeresek sem támogatták.

Kitekintő / Új Szó

Friss hírek

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »
Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »