Nem kapunk uniós pénzt a nyári árvízért

Összesen 400 millió euró folyósítására tett javaslatot csütörtökön az Európai Bizottság négy árvíz és aszály sújtotta uniós tagállamnak. Magyarország támogatásra benyújtott kérelmét viszont nem fogadták be, mert nem felelt meg a kritériumoknak.

Négy közép- és kelet-európai uniós tagállam kaphat támogatást az Európai Unió szolidaritási alapjából a kora nyári árvíz, illetve Románia esetében a tavalyi aszály okozta anyagi károk miatt. Johannes Hahn regionális politikai biztos csütörtökön jelentette be, hogy a Bizottság összesen 400 millió euró folyósítását javasolja Németországnak, Ausztriának, Csehországnak és Romániának.

A májusi és júniusi árvíz Németországban okozta a legnagyobb pusztítást. Ezért Brüsszel 360 millió euróval járulna hozzá a károk enyhítéséhez. Ausztria 21,6 millió euróra, Csehország pedig 15,9 millió euróra tarthat igényt, jóllehet ebben a két országban elvileg nem történt olyan károkozás, ami indokolta volna az alap beavatkozását. E két tagállam kérelmének benyújtásakor azzal a lehetőséggel élt, hogy közvetlen szomszédai a természeti katasztrófa által sújtott országnak, ami miatt mégis jogosultak az uniós támogatásra.

Az augusztus 13-án benyújtott magyar kérelmet viszont azért utasította el a Bizottság, mert az árvíz által okozott károk nem érték el az alap beavatkozásához szükséges minimális szintet, és így nem teljesítette a szükséges kritériumokat.

Romániának a 2012-es aszály miatt juttat összesen 2,4 millió eurót Brüsszel.

Kitekintő / Bruxinfo.eu

Friss hírek

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »
Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »