Mit vesznek a latin-amerikaiak?

Íme, a lista a latin-amerikaiak kedvenc termékeiről. Sem a régiót, sem az eltérő társadalmi csoportokat nem kezelhetjük homogénként, s kétségtelenül egyre bővül a piac.

Latin-amerikai, főként venezuelai (2011-ben az összes vásárlás 15%-át adták), argentin és brazil vásárlók pörgették a miami ingatlanpiacot 2011-ben. Az Audi, a BMW, a Nissan és Peugeot is eladási csúcsot döntött ugyanebben az évben. A 2010-es adatok alapján a kozmetikumok negyedik legnagyobb piaca a régió, és hamarosan megelőzheti Észak-Amerikát is, elfoglalva a dobogó alsó fokát. Nő az eladott laptopok száma is, elsősorban nők (67%) és egyedülállók (71%) ruháznak be a technológiai eszközökbe. A videojátékok terén 2010-ről 2011-re 6%-kal emelkedtek az eladások, 2012-ben Brazíliában pedig 126%-kal. Argentínában 2012-ben az eladott telefonok 40%-a volt okostelefon.

A luxustermékek kereslete minden évben 15%-kal nő. A KPMG szerint a mexikói lakosság 5,2%-a engedhet meg magának ilyen kategóriájú termékeket. (A tavalyi adatok szerint 66 millió ember élt mélyszegénységben a kontinensen, annak ellenére, hogy az elmúlt évtized jelentős eredményeket hozott az életszínvonal emelésében.) Utazásra is egyre többen költenek, 2016-ban az Amerikai Egyesült Államokban két és félmillió brazil turistára számítanak, a japánok és a britek után ők jelentik a legnagyobb bevételt. Chilében az édességekre különösen nagy a kereslet, itt fogysztják a legtöbb csokoládét (2,6 kg/fő/év) és a fagylaltot (8 l/fő/év) egész Latin-Amerikában. Mexikóban pedig a biztonsági rendszerekre fordítottak sokat, 2011-ben 15%-kal többet mint a megelőző évben. A mexikói tinédzsereknek van a legtöbb pénze a telefonos szolgáltatásokra és a Coca-Cola termékekre is a térségben,az utóbbiból kétszer annyit fogyasztanak mint az Egyesült Államokban, ezzel Mexikó világelsőnek számít.

Zilahy Orsolya

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »