Brazília nemsokára megismerheti a Hell energiaitalát

Újabb magyar sikersztori Latin-Amerikában: a Hell három éven belül évi 50 millió darab energiaitalt akar eladni Brazíliában, ha ezt a célt elérné, akkor gyárat létesítene Săo Paulóban.

A Hell Energy Kft brazíliai terveiről már beszámolt korábban a Kitekintőn, most azonban a Jornal Econômico nevű Săo Pauló-i újság egyik februári számában is foglalkozik a magyar cég jövőbeli megjelenéséről a latin-amerikai ország piacán.

A Hell három éven belül évi 50 millió darab energiaitalt akar eladni Brazíliában, ha ezt a célt elérné, akkor gyárat létesítene Săo Paulóban. 250 ml energiaital ára 3,69 és 4,50 reál között lesz (1 Brazil reál (BRL) = 114.33 Forint (HUF) a 2013. március 1-jei árfolyam szerint). Săo Paulóban már a St Marche bevásárló lánc raktárain van a Hell terméke, az üzleti tárgyalások még folynak a piacra bocsátásról – írja a brazil lap.

A forgalomban lévő Red Bull energiaitalt Rio de Janeiro egyik turisták által legkedveltebb helyén, a Cukorsüveg-hegyen 6,49 reálért árulják. A Hell Energy Kft vezérigazgatója, Sotkovszki Tibor szerint a vállalat célja, hogy termékük egy alternatíva legyen a reggeli kávé és a frissítő mellett, a stratégia része, hogy gyorsbüfékben és pékségekben is árusítják majd az italt

A Hell energiaital uralkodó márka a Közép-Európai térség országaiban. A céget 2006-ban alapították és 30 ország piacán van jelen, Dél-Amerikában Brazília lesz az első piaca. A cég távlati tervei között szerepel, hogy a a szomszédos országokba is terjeszkedjen, miután már megépült a Săo Pauló-i gyár. A vállalat várakozásai szerint három éven belül a három legnagyobb konkurens gyártó között lenne.

Az Alkoholmentes Üdítőitalok Brazil Gyártóinak Egyesülete szerint az országban jelenleg 130 márka van forgalomban, 63 gyártótól. Ennek a piacnak a felét a Red Bull uralja, 2012-ben például 191 millió darabot adott el, ami 10 százalékkal magasabb eredmény volt, mint 2011-ben. A Globalbev gyártó, amelyhez a Monster, Extra Power, Flying Horse és On line energiaital márkák is tartoznak, tervei szerint az elkövetkezendő két évben 10 százalékról 15-re növeli a piaci részesedését. A vállalat a csomagolás változatosságától várja a cél elérését. A cég marketing igazgatója, Martim Ibrahim Bermadara úgy véli, a petpalack lehet a kulcs az új fogyasztók felé. Míg egy 310 ml-es doboz 4,49 és 4,99 reál között van, addig egy liter energiaitalt, műanyag üvegben 7,99 reálért árulnak. A Coca-Cola is alkalmazza a petpalackot, a Burn energiaital csomagolásakor, ami a második legkapottabb az országban. 

A Hell ezzel szemben a fémdoboz mellett teszi le a voksát, „A dobozos italba nem teszünk tartósítószert, az mégis két évig megőrzi szavatosságát. A petpalackban tárolt ital érvényessége sokkal kevesebb.” – idézi a cikk Sotkovszki Tibort.

Balla Zsuzsa

Friss hírek

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »
Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »