A lengyel fővárosban nemsokára telefonon is tájékozódhatnak a lakosok a helyi közlekedésről. Varsóban egy olyan call center üzemeltetését tervezik, amely az ezzel kapcsolatos hívásokat fogadja. Lehet érdeklődni útvonalakról, menetrendekről, útépítésekről, útlezárásokról, de arról is, hogy – a tartózkodási helyet megadva – hogyan lehet eljutni a legközelebbi megállóba.
Marcin Wojdat, a kommunikációs központ igazgatója nagy kihívásnak tartja a projektet. Elmondta, hogy a leendő ügyfélszolgálat dolgozóit fel kell készíteni a legbonyolultabb esetekre is.
Az egyetlen központi telefonvonal fő célja, hogy megkönnyítse a lakosok és a kerületi hivatalok dolgát. A betelefonálóknak nem kell felhívni egymás után a hivatalokat és órákig várni a probléma megoldására, hanem azonnali visszajelzést kapnak. A hivatali dolgozók pedig időt takarítanak meg, mivel számtalan hívást kapnak más kerületekből, amely nem az ő hatáskörükbe tartozik.
A központ értesíti a hívót, kihez fogják kapcsolni és mikor kerül sorra. E-mail vagy telefonszám megadásával megtudhatja azt is, hogyan intézkednek az ügyében. Mobilon, faxon és emailen is lehet majd segítséget kérni.
A call centert várhatóan 2013 novemberében tesztelik.
Ijjas Anna