Bővülő erdélyi légtér

A nyári időszámítás kezdetével bővült a járatok száma az erdélyi repülőtereken: Marosvásárhelyen hat, Kolozsváron pedig tizenkét járattal több áll az utasok rendelkezésére, de a változás nemcsak mennyiségi, hisz új utazási célpontok is megjelentek a kínálatban.

A marosvásárhelyi Transilvania repülőtérről induló járatok száma heti 15-ről 21-re emelkedett. Így Dortmundba például a heti kettő helyett háromszor indul repülőgép, Londonba négyszer az eddigi kettő helyett, Madridba két járat megy, míg Barcelonába hetente három alkalommal lehet innen repülni. A tervek szerint április 28-tól a Cimber Air is visszatér, és charterjáratot indít Koppenhágába.

A légitársaságok kolozsvári indulásaik számát is növelték: a Tarom hetente öttel több járatot bocsát a Bukarest Otopeni-be tartó utasok rendelkezésére, míg a WizzAir kettővel több repülőgépet indít London és Forli célállomásokra. A Kolozsvári Nemzetközi Repülőtérről emellett Dortmund, Beauvais, Madrid, Barcelona, Valencia és Zaragoza felé is eggyel több gépmadár emelkedik a magasba. Újdonság, hogy az erdélyi utazóközönség immár Palma de Mallorcára is repülhet Kolozsvárról.

Az érintett megyék elöljárói tisztában vannak azzal, hogy a bővülő reptéri forgalom pozitívan hat az egész régió fejlődésére. Maros és Kolozs megye tanácsa között azonban nem csitultak a súrlódások a légikikötőket illetően. A Marosvásárhely melleti vidrátszegi repülőtér vezetősége a minap sajtótájékoztatón fejezte ki sajnálatát a két önkormányzat között kialakult viszállyal kapcsolatban. „A marosvásárhelyi reptér nem használ túlságosan alacsony díjakat, inkább a Kolozsváron alkalmazott illetékek túlságosan magasak a többi romániai reptérhez viszonyítva” – fejtette ki Ştefan-Petru Runcan vezérigazgató, aki bízik abban, hogy a küszöbön álló vizsgálatok a vásárhelyi légitársaságot igazolják majd.

Mint ismeretes, a reptéri illetékek ügyében Kolozs Megye Tanácsa kivizsgálást kért az Európai Bizottságtól, illetve pert indított a Maros megyei önkormányzat ellen. Kolozs megyében ugyanis úgy vélik, hogy a Maros megyei testület a megengedettnél jóval nagyobb támogatást nyújt a vidrátszegi légikikötőnek, holott a légitársaságok számára meghatározott reptéri illetékekből finanszírozható lenne azok működtetése. Mivel a Maros Megyei tanács határozatjavaslatot fogalmazott meg a működés támogatásáról, a Kolozs megyeiek úgy vélték, hogy ezzel törvénytelen előnyt szerezhet a vásárhelyi reptér a kolozsvárival szemben, hiszen megengedheti magának azt, hogy kisebb illetékekkel vonzza a repülőtársaságokat. A két megyei tanács közötti legközelebbi bírósági tárgyalásra április 20-án kerül sor Kolozsváron.

Kitekintő / Új Magyar Szó

Friss hírek