A vártnál alacsonyabb profit és árbevétel a Yahoonál

A Yahoo részvényárai 3 százalékponttal növekedtek a keddi napon, ezzel elérve a 15,98 dolláros részvényenkénti árat-számolt be a Reuters. Örömre azonban nem lehet ok, ugyanis a Yahoo árbevétele és profitja az elmúlt időszakban folyamatosan csökkent és a harmadik negyedévben sem történt ez másképp. A folyamatos visszaesés arra vezethető vissza, hogy a Yahoo által elvárt reklámbevételek jelentősen elmaradtak. A vállalat régóta problémákkal küzd, amit jól mutat a korábbi vezérigazgató, Carol Bartz menesztése, valamint a Microsoft felől egyre gyakrabban hallható felvásárlási szándék. Új CEO-t egyébként azóta sem sikerült a Yahoo élére találni. 

A harmadik negyedéves profit 293 millió dollár volt, ami 23 cent növekedést jelent részvényenként az előző évi értékekhez viszonyítva. Tavaly ugyanebben az időszakban 396 millió dollár profitot könyvelhetett el a vállalat, ami 29 cent emelkedést jelentett a részvény árfolyamában. Elemzők szerint a Yahoo képtelen felvenni a versenyt a Googlelel és a Facebokkal, ugyanis a bevételeit jelentős mértékben a hirdetésekből szerző cég már kevésbé vonzó az internetezőknek és a hirdetőknek. A hirdetők jelenleg  a közösségi oldalakat preferálják, azonban a Yahoo ezen a területen jelentősen lemaradt.

A Yahoo a következő negyedévre 1.235 milliárd dolláros nettó árbevétellel számol az előző negyedéves 1.125 milliárd dolláros nettó árbevételt követően.  Az elemzők azonban borúlátóbbak és 1.22 milliárd dolláros nettó árbevételt várnak, ami meglehetősen szerény növekedést jelentene.

Bakos Dániel

Friss hírek