Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére - írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának friss jelentésében.
Read More »Autó
A BMW is megijedt a Brexittől
A német Handelsblatt információi szerint a BMW luxusautó-gyártó azt fontolgatja, hogy az elektromos Minik gyártását Németországba helyezze át Nagy-Britanniából, válaszul a szigetország azon tervére, hogy kilép az EU-ból és ezáltal az Unió egységes piacából.
Read More »A Mitsubishi integrálására koncentrál Carlos Ghosn
A Nissan Motor Co. elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn április elsejével lemond vezérigazgatói feladatköréről, hogy nagyobb figyelmet szentelhessen a Nissan-Renault-Mitsubishi együttműködésének.
Read More »Oroszországban is készül majd a Mercedes E-osztály
A 250 millió eurós beruházással épülő üzem 2019-ben kezdi meg a termelést évi 20 ezres kapacitással - a tervek szerint E-osztályos szedánokat és SUV-okat fognak itt gyártani.
Read More »Nemcsak az Opel kellene a PSA-nak
A múlt héten kedden jelentették be, hogy az amerikai General Motors (GM) előrehaladott tárgyalásokat folytat a francia PSA konszernnel európai érdekeltsége, az Opel és brit leányvállalata, a Vauxhall Motors eladásáról.
Read More »A Peugeot megveszi India ikonikus autómárkáját
A francia Peugeot SA 12 millió dollárért felvásárolja India ikonikus autómárkáját, az Ambassadort eddigi tulajdonosától, a Hindustan Motorstól a hét végén aláírt szerződés értelmében.
Read More »Egyelőre a Fiat áll nyerésre a csalószoftveres vitában
Olaszországban újabb teszteket végeztek el három, a Fiat-Chrysler csoport által gyártott típuson, de nem találtak illegális, a motor működését befolyásoló szoftvert - jelentette be az olasz közlekedésügyi miniszter szerdán.
Read More »Még mindig nőhet a VW dízelbotrányának költsége
Amennyiben az amerikai hatóságok nem fogadják el a VW javítását, további 60 ezer autót vissza kell vásárolnia a konszernnek - utóbbi megoldás újabb négymilliárd dollárba kerülne.
Read More »Hosszú még az út az elektromos autózás tömegessé válásáig
Az Ernst & Young szakértője szerint egy üzem megépítése kifejezetten elektromos autók gyártására évi legalább 150 ezres kapacitás mellett jöhet csak szóba, így a gyártók egyelőre a robbanómotoros modellekkel azonos gyártósorokat kénytelenek használni.
Read More »Még mindig folyik a nyomozás a VW dízelbotránya ügyében
Martin Winterkorn a múlt héten egy parlamenti meghallgatáson nem volt hajlandó válaszolni arra a kérdésre, hogy mikor szerzett tudomást a csaló szoftver módszeres alkalmazásáról - az ügyészség azt gyanítja, hogy a volt vezérigazgató jóval a botrány kirobbanása előtt értesült a csalásról.
Read More »Bejön a vásárlóknak a Maserati SUV modellje
A Fiat-Chrysler bejelentette, hogy csaknem ötezer dollár (mintegy másfél millió forint) bónuszt fizet átlagosan minden alkalmazottjának az Egyesült Államokban, aki szakszervezeti tag.
Read More »Nem sieti el a kínai SAIC-kal kötött házasságát a VW
A Volkswagen német autógyártó szerdán kijelentette, hogy még legalább egy évig nem gyártanak és nem adnak el Audikat a kínai állami SAIC Motor Corp autógyárral közösen, hanem elsősorban inkább megerősíti kapcsolatait a már meglévő partnerrel, a FAW Group Corppal.
Read More »Hatalmas vámmal riogatja Trump a német autógyártókat
A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.
Read More »Repedezik a Renault védelme is a dízelbotrányban
A Volkswagen és a Fiat-Chrysler után a Renault-ra is hatósági vizsgálat vár az emissziós értékek esetleges meghamisításának vádjával - a cég tagadja, hogy bármi rosszat tett volna.
Read More »